JAG ÄR TRÖTT!

Oh yes I am och jag tänker sitta här en stund och wina för mig själv om denna ytterst ovälkomnade fysiska status. Jag är trött på att vara trött så fort klockan visar en sekund efter klockan tio, jag är frustrerad över att jag själv inte kan reglera min trötthet - mina Power King hade säkert kunnat hjälpa mig, meen dom koffeinkickarna har man tyvärr blivit för klok för att använda.
 
För flera år sedan varnade en arbetskollega mig för dom, på den tiden levde jag och mina vik-kollegor på kaffe och Power King, jobbade såkallade "dubbelpass" mellan 7-22 i princip varje dag. Min arbetskollega, en kvinna med långt mer världsvana än mig, gav mig det goda rådet att sluta med dessa drycker, de kunde (kan) skada njurarna, ge upphov till magsår och hjärtinfarkt m.m. Av någon anledning lyssnade jag - vilket är väldigt olikt mig att lyssna på någon annan än mig själv, vid vissa tillfällen!
 
Ja, min trötthet uppväger helt enkelt inte hjärtinfarkt eller njursvikt, därför nyttjas inte Power King mot min insomnia. Mina försök att motarbeta insomnian genom att stiga upp halv sex på morgonen förbättrar nog inte heller oddsen, eller att arbeta sju-sexton och direkt efter det gå på ett stenhårt träningspass med mage-höft-lår för en instruktör som höll ett tempo som en amfetamin missbrukande apa...
 
Puuh, nääj, det kanske inte är konstigt att man är trött en fredagkväll, fast att man vill vara 17 år igen och vaka natten igenom utan en endaste gäspning som sällskap - svunna tider, tio år sedan, kommer aldrig igen. Man får helt enkelt erkänna för sig själv att alla måsten som finns i vuxenlivet använder upp den energin som man förr hade till att göra annat med. 
 
Samt ett litet tillägg;
Som vanligt vill hjärnan mycket mer än vad kroppen orkar - egoismen flödar, g´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0