Det här med att..

..komma hem och sätta sig vid ett dukat bord, det är på tok för underskattat! Ikväll var jag iväg och tränade, efteråt skulle jag ta min sedvanliga shoppingtur inför kvällsmaten, hem, laga mat, diska och direkt efter det läggningsproceduren á la lilleman.

Fast när jag hade tränat klart och satt mig i bilen hade jag fått ett sms ifrån M "ring viktigt" - ringde upp och fick order om att komma hem med en gång, fort som attan!

Tankarna for genom huvudet; "Theo har slagit ut sina tänder" "M har skadat sig ute i verkstaden och måste till akuten" "Murre har blivit ihjältrampad" "JB har sprungit ut och blivit kattmat till grannkatterna" - aa de fyra minuterna det tar hem är lång tiiiid, ibland.

Men när jag kom hem möttes jag inte utav varken blod, skrik eller förrymda katter - neeh, matos, där stod maaat på bordet!? Gossarna hade varit och handlat (+) (!!) Andra gången på ett år som maten står på bordet när jag kommer hem, det var så underbart stressavlastande att disken nästan kändes lite harmonisk ikväll! ;)

Såå gott folk! Sätter ni er ofta vid dukat bord?
One word; UPPSKATTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0