Today is the Day!

Idag är det äntligen dags för vår lilla/stora bil att bli besiktningsklar!

Jag är grymt trött på den bilen nu, aa, vi är faktiskt så trötta på den att vi har köpt en helt NY bil! Fine, vår lilla pärla har inte under 1.5 års tid visat ens en tendens till att bråka med oss. MEN, dom 2 senaste månaderna har den bannemig bråkat för 3 år (!!)

Hjullager bak á 2500kr/st - dom där bak byter man typ aldrig?!
Bränslepump som fick för sig att bara dö, bogsering + verkstadskostnader á 10.000 kr
Service + andra slitagedelar á 3000 kr
Bromsok, fordonsskatt, besiktning á 3500 kr
Summasumarum är strax över 20.000 kr

Jag önskar faktiskt nästan att vi hade sålt den när hjullagrena där bak började bråka, men neera, ginis får den smarta idéen om att vi ska ge den en chans! Sista gången det händer kan jag berätta! =)

Nu är den iallafall HEL, och den ska BOOORT!
Inget illa menat, men våra vägar skiljs åt nu!

Vi ska aldrig mer ha en begagnad bil, allt detta bytande utav slitagedelar när bilen närmar sig en viss ålder är absolut inte värt det! Jag köper hellre en bil som jag vet att jag inte behöver hålla på att reparera stup i kvarten!

2013 Kia Venga EV 1 620x313 2013 Kia Venga EV
Här är vår nya bränslesnåla pärla! ECO-driving, låter fint, inte sant? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0