The Judgement Day!

Sitter här och inväntar att dagens första kopp kaffe ska rinna ner, det doftar ljuuvligt!

Under tiden tänker jag dementera ett uttalande, påstående, ett idiotsäkert löfte gjort av en man som redan levt den större delen av sitt liv. Denne Harold Camping, 89 år, har under 10 års tid försökt med olika matematiska uträkningar få fram ett tal - i detta fallet 722 500.

"Siffran 5 står för ”försoning”, siffran 10 är ”fullkomlighet” och siffran 17 är ”himlen”. Tar man då alltså försoning och multiplicerar det med fullkomlighet och sedan multiplicerar det med himlen, i kvadrat, blir siffran alltså 722 500."

- någon mer än jag som tror att han fick IG på det nationella provet?

Letar du efter ett tal så kan du alltid få fram det, på det ena eller andra sättet, det finns det jättemånga studier om! Har man då suttit i 10 år så borde man själv förstå att siffrorna inte kommit från nowhere, om man inte blivit totalt skruvad i huvudet efter allt räknande!

"Vi kan vara helt säkra eftersom allt står i bibeln. Det handlar inte om människors tankar eller gissningar." - uttalande av Harold Camping i en TV-intervju.

Återigen blir jag irriterad! Bibeln är skriven av människan, Bibeln blir tolkad av människan - var någonstans är inte det mänskliga tankar och gissningar?

"Jorden kommer att gå under genom en stor jordbävning, hävdar han." - här funderar jag över om han skulle ha sett till att närvara vid naturkunskapslektionerna för att slippa göra ett så korkat uttalande!

En jordbävning skapas av att plattorna i jordskorpan rör på sig, vad har bibeln med detta fysiologiska fenomen att göra? Har den en fjärrkontroll till dom? Det där sköter Jorden själv! Och risken att Jorden skulle knäcka sig själv på mitten är fullkomligt omöjligt!

Jag anser att denna gubben har mordhotat hela jordklotet, vare sig om det är sant eller falskt är det faktiskt olagligt att hota folk till livet! Dessa domedagsprofeter, i alla tider har de funnits och skrämt upp människan, att de aldrig lär sig, galningar!

Vissa människor verkar ha "jordens undergång" som sin Hobby, varför fascineras av det? Vi bor här om ni inte har märkt det! Har man en stark längtan till döden får man ta itu med det själv, inte dra med en massa andra människor, cowards!

Jag tycker om vår lilla planet, den har mycket gott att erbjuda oss och jag hoppas att den får lov att finnas i många år till! Och det jag ville komma fram till; JORDEN GÅR INTE UNDER IDAG!


Om ni misstror mig föreslår jag att ni ska gå in på BetSafe, de erbjuder 9999 gånger pengarna om Jorden går under - hur de nu skulle betala ut dom då? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0