Idioter.se

En glad nyhet idag; BILEN GICK IGENOM BESIKTNINGEN! =)

Det trodde jag aldrig med tanke på den felskickade reservdelen men mekanikern hade tydligen rätt då han sa att den gamla delen bara behövde smörjas upp! ;D Och på tal om den andra delen, den som vi beställde som blev helt fel....

Detta är då dagens mindre-roliga-nyhet!
Jag ringde och pratade med dom idag, med "Fille" för att vara exakt...

- "Hej, jag har beställt ett bromsok av er och det passade inte på vår bil, så om ni kan skicka en returfraktsedel typ nu så jag kan skicka tillbaka den?"
- "Ehrm.. Va? Vadå fel? Ni har fått ett bromsok, höger bak, Ford Mondeo."
- "Aa, jag vet att det står så men vad ni nu än har skickat passar inte vår bil!"
- "Hmm... Är det du som har beställt det..?" säger lilla "Fille" med lite sarkasm i rösten.
- "Jaa, för det är det!"
- "Ja, men då har juh DU beställt fel grej!"

Vad är det med killar och deras logiska, geniala lösningar om att det alltid går att skylla på att tjejen har gjort fel?! App, app, fel brutta grabben!

- "FÖR DET HAR JAG INTE! Jag har gått in på er sida, beställt delen via vårt REG-NR och tillochmed ringt upp er och pratat med er angående delen FÖR ATT DET INTE SKULLE BLI FEL!??!!!" - en aning lättirriterad vid obefogad kritik.... =)
- "Jaha... Nänä, men då får juh er mekaniker ringa till mig och förklara vad det är som inte är rätt med delen så får vi skicka en ny till er!"
- "Den ska besiktigas idag.... Jag vill inte ha någon mer del av er, skicka mig en returfraktsedel!"
- "Jag skickar den när mekanikern har ringt mig...."

Ringde "Fille" igen i eftermiddags men då var han inte alls sugen på att prata, tur att det lilla företaget ligger i Kristianstad, i värsta fall får man juh åka dit! =) Jag blir så satans förbannad, de gör fel och de ska klydda?! Jag ska aldrig mer köpa en bildel på internet utav något litet småföretag, glöm det! Inkompetenta idioter!

Ajaa, hur eller hur så är bilen fäärdig och det var det vi ville!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0