Tvättstugemonster (?!)

Rövare och banditer! Var det 1a April igår eller är jag snurrigt på det?

Igår hade jag tvättdag, som jag skrev om i mitt tidigare inlägg, nere i våran über-flotta tvättstuga som ligger i vår über-mysiga källare med inneboende mm. Alltid lika underbart, skönt att man bara har två trappor ner till den iallafall.. =)

Slängde i de första maskinerna strax innan klockan ett, jag hade räknat ut att det passade perfekt så jag skulle hinna sätta igång två maskiner till innan Lilleman skulle hämtas från dagis! Sagt och gjort, jag gick ner där strax efter halv två, tömde maskinerna, langade i torktumlaren samt la i de två sista maskinerna.

Allt var frid och fröjd, tills jag skulle fylla på tvättmedlet... Innehållet i min Via-color flaska som jag hade använt en timme innan var inte sig likt, det var lite väl "rinnigt" - som jag vill kalla det! Tittade på innehållet, hällde på lite till, sjutton vad det var löst?!

Tacka f*n för det, det var VATTEN! H20, water, aqua - var i helskotta var mitt tvättmedel?!
Aa, man började juh undra när jag hade den enda nyckeln till tvättstugan i min hand.....

- Hade jag verkligen den enda nyckeln (?!)

Det har nämligen hänt en gång förut att programmet på torktumlaren som jag startat var bytt när jag kom ner + att någon hade flyttat runt bland korgarna i tvättrummet. Det var dock ingen skada skedd förutom att jag fick starta om tumlaren igen så jag förträngde incidenten.

Men denna gången fick hyresvärden sig ett samtal, man rör för helskotta inte mina grejer (!) Kändes juh jättetryggt sedan att veta att någon varit därinne, hur understår folk sig? Åtgärden var att byta låset i kolven, som de inte gjort på 15 år trots en mängd "borttappade" nycklar.......

Nääj, bättre att koppla in vattnet till min egen tvättmaskin så jag inte behöver sätta min fot där nere igen! Man slutar bannemig aldrig att förvåna sig över människan och mänskligheten, det finns då puckon till allt!

Panndöa idioter man beblandar sig med, eller tvingas beblanda sig med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0