TREÅRSTROTS ELLER VAD?!!!!

INLÄGG FRÅN DEN 12:E FEBRUARI! =)

"Sitter och njuter av lugnet och tystnaden,
- ljuv musik för mina stackars uttjatade öron!

Min trotsiga tre-åring förvånade mig för någon timme sedan, vi gjorde en "deal" att om han åt upp alla makaronerna + korven på tallriken skulle han få lördagsmys. Efter hur mycket tjat som helst så berättade jag för honom att om han inte hade ätit upp tills jag var klar med disken så blev det inget lördagsmys utan marsch i säng!

Stenhård morsa här ja!

Men..... Vad gör den trotsiga ungen?

"Mamma, jag vill gå marsch in i sängen!" - (superglad unge)
"Bra, gå in på toaletten då..." - (kontrande morsa)
"Nee... Jag vill sitta här och vänta på att du kommer!" (superglad unge)

"Ahaaa" tänkte den smarta morsan, "han driver med mig! Han tänker visst äta upp maten men tror att han kan skoja med mig, vänta bara!" Jag diskade klart och gick mot matbordet för att ta hans tallrik, vad gjorde gossen?

"Hi hi hi, nu kommer mamma!" sa han samtidigt som han höll för munnen och fnissade.

Hoppade ner från sin lilla stol och gick in mot toaletten medan han fortsatte att skratta och sa till sitt gosedjur "Ha ha, mamma kom, ha ha ha ha, såg du... Mamma kom och tog tallriken, ha ha ha....."

Sedan borstade han snällt sina tänder och gjorde allt som jag sa.....
SAY WHAAAAAAAAAAAAAT? O_o


Jag förstår fortfarande inte vad som hände...?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0