Cirkus Bambino

INLÄGG FRÅN 23:E MARS! =)

"Har varit på en mycket annorlunda cirkus ikväll, ett litet tält med gammal rekvisita, pinnarna som höll upp det hade inte mitt förtroende iallafall.. D-igt, är nog ordet jag söker, inredningen och deras redskap såg ut att vara hämtade från 70-talet, annorlunda! =)

Det hela började med att en clown kom in med en jättestor kostym á la uff:ad för 30 år sedan, med lite smink i ansiktet och en liten röd näsa, tillsammans med en pojke iklädd en färgglad, bred kostym.. Clownen drog lite vulgära skämt som inte kändes direkt passande för den yngre skaran av publiken.

Och vad skulle clownen göra dåå? Jo, han skulle skjuta pojken! Där fick jag panik eftersom jag har försökt lära Theo att man aldrig ska sikta på en annan människa, inte ens med en leksakspistol, för det är i mina ögon fel!

Clownen tog pojken i nacken och placerade ut honom, pojken skulle då verka lite "busig" och gick ifrån sin position varpå clownen högt berättade att pojken är "dum i huvudet" - sååå säger man inte! Clownen tog pojken i nacken igen och ställde tillbaka honom, då reste sig Lilleman upp och sa;

"Varför är clownen dum mot pojken?!" - Theo tycker absolut inte om sånt beteende! Jag svarade honom att clownen var en riktig buse och att man inte ska bry sig om honom. Ajaa, det var öppningsnumret, ogillades skarpt, det var på skämt men det finns gränser för vad man skämtar om....

Annars var de väl ganska roliga, Bambino (clownen) skulle spela en roll som den där halvknasiga, småkaxiga, lite tröga personligheten, värdinnan (hans fru) anspelade hela tiden på hur dum clownen var och gjorde skämt av det - de hade pajkastning för att få ett garv, sånt kan jag tycka om men inte vad jag är ute efter om jag besöker ett cirkustält...

Det hela kändes mer som en sketch än ett cirkusnummer. De var ändå kära på något vis, det var en familj. Mamma, Pappa och deras 6 barn som de lärt lite jonglering och akrobatiska konster.

Annorlunda, helt klart roande i vissa situationer men inte alls som vi svenskar är vana vid att en cirkus ska vara. Det har säkert med ursprung att göra också, i detta landet skyddar vi våra barn något kopiöst mot allt, men de här (tror de var från Rumänien eller liknande) var inte speciellt rädda om sina barn på något vis.

De vulgära skämten och beteendet de hade gentemot varandra och sina barn är nog mycket vanligare i deras hemland och inget som de själva ser som konstigt eller upprörande.

En annan fick juh hjärtklappning!"


Clownen, pojken och geväret...............


Lilleman fick utföra en konst med hjälp av Clownen


Clownen, i ny outfit, föreställande mannen med järnhakan


Far&Son, inte direkt min grej men duktigt av dom! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0