I THINK I GOT IT!

Usch jaa, jag tror jag precis har kommit fram till vad jag vill göra med mitt liv! Men vägen dit känns just nu milslång, varför kom jag inte fram till detta innan?

Jag vill jobba inom vården, jag tycker om att hjälpa människor, jag vill finnas på plats och kunna göra mitt yttersta för människor som är i behov av vård. Polis har juh varit mitt drömyrke sedan 12 år tillbaka, men den utbildningen skulle vara svår att anpassa till det livet man lever idag.

Sjuksköterska har slagit mig, men ändå inte tilltalat mig tillräckligt för att få den där härliga känslan i kroppen vid tanken på att bli det. Men idag slog det mig, något som jag möter ganska ofta i det jobbet jag har; Ambulanssjuksköterska!

Ja, det kan bannemig inte bli bättre än det! Det är en lång utbildning men den går samtidigt den vägen jag tänkt på innan, via sjuksköterskeutbildningen som är på tre år, sedan ska man specialutbilda sig vidare och skaffa sig reell kompetens.

Visst det kommer ta tid men det känns som något jag verkligen vill, vilken härlig känsla! =)

JA TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0