TV-bidrag..?

Sitter här och filulerar igen, denna gången är det TV-licens reklamen med sin klatschiga melodi som bryr mitt uppländska huvud. "..att betala din tv-avgift" och "..inte glömt att betala din tv-licens" sedan avslutar dom allsången genom att sjunga ut "TACK FÖR ALLA BIDRAG" - nu reagerar jag.. Är den där tv-licensen ett jäkla påhitt för att de ska få in mer klirr i kassan eller är den ett fast måste om man har en teve..? Så vitt jag vet så är bidrag inte tvångsmässiga, känner mig en aning frustrerad nu, är inbetalningen av tv-licensen likvärdigt med att sätta in pengar till någon hjälporganisation för utsatta barn i världen?! Om det är så att de lurar av människor pengar genom att få dom att tro att det är något obligatoriskt och straffbart om man inte betalar, jaa, det är rent ut sagt SKAMLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0