Äppelkaka med mandel

Idag känner jag mig kreativ i köket,
då blir det mumsmums till mina pojkar!


Smör + mjöl + vanillinsocker


Mer mjöl + ägg för att sedan in och vila sig i kylen i trettio minuter


Under tiden roar man sig med att blanda mandelmassa + ägg, efter det tillsätter man socker + mjöl och när det är klart kan man skala och dela sina tre äpplen.

Glömde såklart ta en bild på pajformen när jag plattat ut smördegen, jättefint blev det iallafall ;) sedan häller man i mandelmassesmeten och lägger ut äpplena, strö över socker och voilà!


Självklart hoppar den inte in i ugnen själv, den fick en hjälpande hand!
Resultatet kommer om en stund ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0