En tankeställare,

Ibland blir jag otroligt förundrad över Lillemans tankesätt,
hur han förstår saker som 2-åringar inte brukar göra..?

Redan i våras visade han oss att han vet om att vissa saker säger man inte framför folk, vissa saker kan man prata om sinsemellan när personen i fråga inte är där.

Ett exempel på detta;

I somras stod det en GreenPeace-kille vid in-utgången till Kvantum, han gjorde allt för att få sin röst hörd men alla han försökte prata med ignorerade honom eller svarade något snabbt och gick sin väg.

Mig och Theodor lät han vara, jag antar att det hade att göra med att vi hade tre stora påsar med inhandlade varor som vi skulle ha upp på cykeln, och just faktumet att Theo var med ;)

Långt om länge kom vi oss iväg och när vi precis hade kommit utom hörbart räckhåll från GreenPeace-killen sade Theodor med nedstämd röst;

"Mamma, det är ingen som vill prata med honom....."

Hur kan min lilla 2.5-åring ens upptäcka detta?
Hur kan han se att världen inte är snäll mot alla människor alltid..?


Stjärnan i vårat liv!

Kommentarer
Postat av: Snork

Klok liten kille!

2010-11-03 @ 17:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0