"Man ska inte leka med maten!"

Det är nog en av de vanligaste tillsägningarna som finns i våra svenska hushåll.

Men idag kom jag på något som faktiskt är värre än att "Leka med maten"
- det är att PRATA MED DEN!

Oh my god, där stod jag med min påse med räkor och lilla Theodor kommer.
- Vad är det där mamma?
- Det är räkor, hjärtat.

Theo stod och tittade på dom en stund och till slut sa han;
- Hej små fiskarna! med sin på tok för gulliga bebis-röst.
- Nej, hjärtat det är inga fiskar, det är räkor. svarade jag.

Då sträckte han fram handen för att klappa dom.
- Nej hjärtat, man får inte klappa dom, dom vill vara ifred.
Theo tittade på mig, tittade på räkorna och sa;
- Hej små fiskarna, det är ingen fara, vi ska inte äta er!

Återigen med den på tok för gulliga bebis-rösten,
snacka om att jag inte ville äta de små söta fisk-räkorna efter det ;/ ..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0