ÄLSKAR MIN BLOGG-DATOR!

Men avskyr just nu Skånetrafiken.

Är det inte underbart, jag kan uppdatera mitt dåliga humör när jag är på det! Allting blir verkligen mycket mer ilsket och dramatiskt nu än när jag försöker återge mitt humör timmar efter att jag varit sur. Min inbitna ironi och sarkasm flödar idaag!

- "Vad är det nu då?"
- "Jo, det ska jag berätta! I-landsproblem á la ginis!"

Först missade jag den bussen som jag egentligen inte skulle hinna med, fast jag höll på att göra ändå med tanke på att den var sen. Jag var så nära den att om jag varit lite längre hade jag kunnat knacka på rutan till busschauffören. Det var verkligen skitstörigt!

Störigt nummer två är att Skånetrafiken inte kan uppdatera sina förseningar, hade jag vetat om att den var sen hade jag självklart tagit det långa klivet före det korta (!) Ah, grr på dom!

Sedan har vi mitt just-nu-stör-moment; Jojo-kortet - alla har det, alla pratar om det - JAG HAR INGET JOJOKORT! Nej, jag åker med mitt vanliga busskort som åker ner i lådan och hoppar upp igen.

Uppenbarligen är alla chaufförer på Skånetrafiken antingen stendumma eller stenblinda, om det senare alternativet är fallet så opponerar jag mig mot att de ens ska få köra bussar.

Jag har visat mitt ner-i-lådan-hoppa-upp-igen-busskort alla gånger jag har åkt, vilket med idag blir fyra, och sagt vart jag ska. varenda gång jag har satt det i lådan så piper det BÄPBÄPBÄP! - "Men, har du ett sånt kort? Det kan du säga till om innan!"

- "Ursäkta mig din stendumma, stentröga och uppenbart stenblinda busschaufför, nästa gång ska jag trycka upp det innanför dina glasögon!" - då är det kanske möjligt att de reagerar..?

Ajaah, rubriken var iallafall glad..

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha du e så läcker när du skriver!!

alla är faktiskt inte så smarta som du ;)

2010-03-19 @ 08:04:30
URL: http://jemj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0