Slaask Plaask!

Hej! (jag ska faktiskt vara artig och hälsa idag) ^^,

What´s up and what´s down? Förhoppningsvis huvudet och fötterna, men är man som jag var imorse så ser det kanske ut som att man har vice versa uppe och nere fast det kändes mer tvärtom.

Möttes av fem centimeter ny-slask när jag gick utanför porten imorse, tittade ner på mina rara gympa-pjux, funderade om jag skulle gå in och ta på mig mina vinter-stövlar istället. Kom däremot ganska snabbt på att jag fortfarande inte har inpregnerat dom, hellre blöta fötter än vita ränder på mina svarta mockisar!

Jag har lovat mig själv att till nästa vinter ska jag ha inpregnerat dom, för nu känns det inte lönt - snön ska försvinna nu, eller hur..?

Jag intalar mig själv att snö är fint, att snö lyser upp i mörkret, att när snön ligger länge är det bra för jorden. Men alla de där orsakerna till att inte avsky det där vita slaskplasket som ligger utanför fönstret börjar sina, mitt tålamod börja ebba ut.

Jag säger som jag alltid gör; "UT MED SNÖ, SNÖ ÄR UTE!"
- ett typsikt ginis-citat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0