"Kärleksparet"

Fotograferingen gick bra idag!

Theo har varit ganska bångstyrig hela dagen och det började direkt när jag väckte honom imorse - han vägrade ta sina kläder på sig! Jag drog till med alla övertygelser som fanns i bakfickan men ingen tycktes bita på honom. Till slut sa jag "Men hjärtat, du ska fotas med Ebba idag juh! Då måste du ha dina fina kläder på dig!"

Vips så var ungen påklädd (?)
Tösen har bra inverkan på honom ;)

Vi fick gå till dagis i regnet, jag och Snutte var som dränkta katter när vi kom fram - Snutte var då Theos regnskydd och uppfyllde sin uppgift exemplariskt! Det mindre exemplariska var när Theo skulle gå runt med den dyblöta Snutte inne på dagiset men det löste sig ;)

De första vi mötte inne på dagiset var Ebba och hennes mamma, jag såg direkt hur Ebbas mamma viskade i hennes öra och pekade mot Theo. Självklart var jag tvungen att göra detsamma ;D och när Theo fick syn på Ebba så var det som när man tänder på en nyårsraket!

Theo for runt på hela dagiset och ropade "Ebba! Ebba! Ebba! Ebba!" - jaa, han var så exalterad att han inte ens märkte att han sprang åt fel håll haha :) Till slut fick jag lugn på den lilla mannen och vi kunde sätta oss tillsammans med Ebba och hennes mamma vid ett bord.

Ebba satt och byggde med ett Bamse-pussel och Theo skulle självklart hjälpa henne. Småpratade med Ebbas mamma och hon berättade att Ebba aldrig delar med sig av sina leksaker, bara till Theo! Och hon kallar Theo för Tiger men börjar bli ganska duktig på att säga Theodor.

Sånt är verkligen det roligaste att höra, helst med tanke på att Ebba änsålänge inte pratar lika mycket som Theo :)

Det var så mysigt att se dom två tillsammans, men Ebba är minsann en bestämd liten dam och det behöver Theo! Där gick inte vad som helst hem, duktig flicka :)

Efter en stund var Ebbas mamma tvungen att åka till jobbet så jag och Theo satt kvar med Ebba. Lilla blyga tjejen klättrade till och med upp i min famn, snacka om att jag kände mig stolt

Till slut var det även hennes tur för självporträttfotografiet och Theo blev som galen, han ville juh fotas med Ebba ;/ .. Frågade en av fröknarna om inte Ebba och Theo kunde fotas tillsammans, både jag och Ebbas mamma ville det, men det gick tyvärr inte - gnat-tanter säger jag bara.

Sedan blev det iallafall dags för "klassfotot" - gud, vilket kaos säger jag bara! Ungarna blev juh helt stirriga av att vara 40 st barn i ett 16 kvadratmeter stort rum (!) Theo brydde sig inte så värst men de stackars andra små barnen som gallskrek och var helt panikslagna - det skar i hjärtat kan jag säga :(

Lilleman fick sitta mitt i fotot tillsammans med den andra Theodor som går där,
längtar tills vi får hem bilderna! :)

Ebba satt tyvärr hos en annan fröken,
tyckte hon kunde suttit tillsammans med Theo istället.
Våra små hjärtan (L)

Kommentarer
Postat av: familjebloggarna.se

Du är rekommenderad hos oss idag :)

2009-09-29 @ 11:12:48
URL: http://familjebloggarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0