..och så var det måndag igen!

Buhuu, vad inte roligt det var att stiga upp "imorse" - aa, jag kallar fan inte en mörkblå himmel med klarvita stjärnor på för en morgonhimmel (?!) Nej det var inte alls roligt.

De icke-roliga händelserna fortsatte att välla över mig på bussen till jobbet. För det första är jag som sagt ingen morgon-människa och det värsta jag kan stöta på på morgonen är en annan människa som jag inte känner (!) Naturligtvis var det en specifik sådan människa som skulle irritera mig denna morgon.

Bussen var nästan tom, massor med tomma stolar men såklart så skulle idioten sätta sig bakom MIG, gah, gaah, GAAHH! När jag åker bussen på morgonen vill jag fälla ner sätet samt fälla ihop ögonlocken och bara sova bort tiden till Dalby.

Det gick juh inte nu, för det är ofint att fälla ner sätet framför plytet på någon - men sätt dig för i helvetet inte bakom mig då! :@ Främlingar + Ginis + Morgon = ingen bra kombination.

Ajaa, satte upp knäna på sätet framför och kurade ihop mig istället, det är ganska mysigt men inte lika skönt i ryggen när man ska resa sig :/ .. Lyckades slumra till, vaknade av att en stor, typ skitstor, människa satte sig på sätet framför, BANG! :|

Det gjorde inte det lilla arga ginis-biet gladare. La ner tanken på en fridfull bussresa och tog upp min Ramlösa BURK som jag hade i väskan. Satt fint med den tills jag skulle stiga av, då fumlade jag självklart till det och burken välte åt sidan.

"KLUNK KLUNK KLUNK" - lät det och i mina öron lät det i stereo - ashögt! Då började idioten framför mig att rycka till, och när den stora människan "ryckte till" så kändes det i hela bussen. Tittade jättemycket bak på mig och vred och vände sig som en jäkla cirkusapa - cirkusgorilla rättfärdigar situationen bättre.

Där fick lilla ginis-biet nog. Nu var det nog med drumlar som störde mig på morgonen!
Reste mig upp för att stiga av, glodde på idioten och sa;

- "Det är för fan bara vatten!!"

Sedan gick jag av, ytterst missnöjd med hela min, vanligtvis så lyckade, bussresa.

Visst klingar det MÅÅÅNDAG om hela historien?
Sånt händer enbart på Måndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0