..morgon?!

Snäckan ringde precis och väckte mig "Skulle inte du gå upp klockan fem?" - jo, förutom att både jag och M somnade igår utan att ställa alarmen, bra jobbat!

Ajaa, morgonduschen kan jag glömma nu, ska strax väcka Lilleman och klä på honom, idag ska han ha sina nya regn-kläder med sig till dagis och en rejäl tillsägelse om att hans mössa ska vara på hans huvud när han är ute!

Det är inte roligt när mammor till andra barn på dagiset ringer till en på jobb och säger "Theo springer ute i blåsten och regnet utan mössa så du vet! Dagisfröknarna brydde sig inte när jag sa till dom att han faktiskt har problem med sina öron och ska ha mössa på sig!"

GAH!


Mitt hjärta i sina nya regn-kläder!

Undrar om de använder kläderna med tanke på att han hade sina vanliga skor i regnet igår och gummi-stövlarna stod orörda på hyllan?

Kommentarer
Postat av: Elin

Var har du köpt regnkläderna?

2009-09-04 @ 13:29:18
Postat av: Jenny

Jag känner så väl igen det!! det man säger till dagis går in genom ena örat och ut genom andra örat lika fort igen... Jag brukar tänka : Undrar om de VILL att barnen ska vara sjuka, då får de ju mindre att göra på jobbet!!!



Jaja, nu ska jag kolla lite film :)

Ha det bra vi ses kanske imorgon :)

2009-09-04 @ 20:42:16
URL: http://jemj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0