Trumfkortet?

Jag hade mer än gärna gått och lagt mig nu kan jag säga, att sova en timme på eftermiddagen gör gott för en liten mamma som har svårt att hålla sig vaken när det börjar dra sig mot kväll.

Däremot min lilla 23-månaders kille (som han uppgraderades till i lördags) vill inte alls sova middag. Nej, för honom är middagsluren ett slags straff, slöseri med all den tid han hade kunnat sprungit runt och busat på.

Därav är det lite småtjafsigt här just nu, Lilleman ropar från sängen:

"Mamma! Tiger e vaken!" - precis som att han skulle få stiga upp igen för det?
"Mamma! Inte sova, titta Kalle Anka!" - mission impossible då mamma bestämt att även Kalle Anka sover middag på eftermiddagen!

Han har haft tio små ärenden, massor med olika saker han ska prata om och många charmiga anledningar till varför han måste upp igen. Nu körde han nog med det sista kortet han hade i leken tror jag;

Theo har en dille för sig att han aldrig ska berätta när han har bajsat och att byta en b-blöja är något av det värsta han vet. Därför går han och drar på det länge innan han kommer fram till oss så vi känner b-lukten och kan gå in och byta blöjan.

"Mamma, också bajs i blöjan!" stod han och sa precis, flera gånger. Gick in, bad om att få titta i blöjan - vilket man typ aldrig får i vanliga fall men denna gången fick jag direkt. Inget bajs.

Jag hoppas på att det var hans trumfkort och att han nu, efter lite gnäll, faktiskt går och lägger sig så vi kan ha en glad liten Lilleman här hemma i eftermiddag/kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0