Theo är makalös!

Ibland blir jag rädd för hur snabbt Theo lär sig saker.
Hans tal, hans beteende, allting, det är inte ens i närheten av en vanlig två-åring.

För en kvart sedan startade jag Farbror Joakim till honom, Theo har hamnat i stadiet att han vill se Farbror Joakim i två minuter sedan ska han se på Nemo och efter två minuter av den ska han se på Blixten och så går det runt, runt, runt.

För att motverka detta beteendet har jag förklarat för honom att om man vill se en film så får man titta färdigt på den innan man byter till en ny och det har han förstått.

För en stund sedan kom han iallafall och sa att han ville se på Nemo så jag svarade att "Nej hjärtat, nu får du titta på Farbror Joakim!". Han gick in till teven igen utan diskussion, precis som vi lärt honom.

Alldeles precis tyckte jag att jag hörde "Introt" till Nemo (?) "Neej...." tänkte jag "Hur skulle det kunna höras nu?" Gick in till teven och mycket riktigt, Nemo var igång!

Theo har alltså stoppat Farbror Joakim, tryckt ut skivan, tagit ur den och lagt den på teven (där den alltid ligger), hittat Nemo skivan som är en bränd skiva och ser ut som alla andra, lagt den på rätt håll, fått in luckan igen och startat filmen!

Hur otroligt är inte det (?!)

Kommentarer
Postat av: jessica

sv: heheh tack du e nog den första som säger d :)

2009-10-30 @ 01:16:38
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0