Jan Guillou - HALLÅ?!

Åh, den mannen alltså, han har varit i mitt liv hela dagen! Bröderna Schulman kasta er och böckerna i väggen för denna gubben tar fan alla priser i världen!

Han var med i något som hette/heter KGB NITTONHUNDRASEXTIOSEX (?!) - är det någon mer än jag som undrar varför han får tio sidor, fem uppslag i Kvällsposten medan mordet på den 19 åriga flickan (TVÅTUSENNIO) inte är värt mer än ett uppslag, två sidor?

Jag förstår att han har varit spion och säkerligen avslöjat mycket han inte borde ha gjort men COME ON PEOPLE! Det är över fyrtio år sedan, vi lever inte på nittonhundrasextio-talet, han är inte involverad med Ryssland längre, LÄGG NER DET!

Vi lever i 2000-talet, vi är generation X, vi är nytänkande individer som inte ens går att jämföra dom som var i vår ålder på sextio-talet! - VI (jag iallafall) vill inte läsa om vad en gubbe vid namn Guillou hittade på för skit för fyrtio år sedan

- I MIN DAGSFÄRSKA KVÄLLSTIDNING dessutom!

Till och med brutala mord preskriberas efter tjugofem år i Sverige men en gubbe som förrådde Sverige för nästan det dubbla antalet år sedan, han ska det pratas om i evigheter!?

Skriv om något upplysande istället, något nutida som man kan koppla sig samman med eller göra en förändring för och inte om sådant som står i historieböckerna!

Vad är uppslaget imorgon? Hitler?


Du må säkert ha varit jättedum och det ena med det tredje Janne,
but for fuck sake, save some stories for your grand-children
- and spare us´em!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0