IRRITERAD (?)

- bara lite lagom!

Jag tycker att det är dags för lite winey-ass ginis-talking alltså! Inte varit arg på jättelänge, eller rättare sagt, jag har inte hunnit fram till en dator innan förbannad-ginis bekommit lugn-ginis igen ;/ ..

Men idag var jag faktiskt arg, extremt as-sur kan man också kalla det, på bussen hem. För det första vart jag otroligt försenad från jobbet och fick tok-gå till bussen, och ni hörde rätt people; ! P.g.a. mina söta skavsår, som jag fick igår, kan jag inte springa, jag får halvhaltagå så fort jag bara kan :|

Jag hann i tid till bussen idag iallafall, och för att referera mig själv tidigare idag till en utav de boende "Det är resultatet som räknas, vägen dit är en annan historia!" De orden fick jag väl äta upp, jag kom i tid men fan vilken ajaj-promenad jag fick gå igenom innan framkomsten!

Som att inte det var nog så var bussen smockad med folk - ni minns kanske vad små ginisar tycker om det? Gah, fick sitta brevid en bokmal som irriterade mig hela resan, inte för att hon gjorde något, mest för att hon hade den där fåniga boken med gammal åldrig utsida och typsnitt sex i textstorleken (?)

Det gott folk är nog för att bugga en ginis en söndagseftermiddag efter 9 timmars arbete, för lite nattsömn och en på tok för tidig uppstigning med ruggig, ostabil väderlek. Sedan har jag ett för-hat till bokmalar, jag vet inte varför, kan det vara för att jag är en Kalle Anka-människa?

Resan hem kändes döds-lång och alla Veberöd-idioter som befann sig på bussen skulle som vanligt höras mest. "Åh, bara ta mig hem!" tänkte jag för mig själv samtidigt som jag satt och irriterade mig för att jag behövde ha mina saker på golvet när jag borde ha haft ett eget par-säte, ett till mig och ett till min väska!

Men det händer aldrig en Söndageftermiddag när bussen enbart går en gång varannan timme till Sjöbo ;/ ..

Ajaa, förutom bokmalen och de störiga byborna så var bussen ganska lugn, fram till Veberödsavfarten .. Bussen susade förbi den i 90km/h. "Yes!" tänkte jag. "Detta måste vara min turdag, bussen har slutat gå genom Veberöd!"

Think again.

Busschauffören missade avfarten och nu försökte helt plötsligt hela bussen leka GPS:er. Ni vet kanske hur det kan vara i en vanlig bil när tre olika försöker beskriva vägen till samma ställe? Rena soppan.

Tänk er då 10 personer som försöker övertyga busschauffören om att göra en u-sväng med bussen på en 90-väg (!) för att  sedan köra tillbaka och gör en ny u-sväng (rakt genom mitt-räcket för det finns ingen öppning där) så att den kommer upp på avfarten på rätt sida om räcket?

Jag var "this close" att skrika rakt ut - MAN VÄNDER INTE EN BUSS PÅ EN NITTIVÄG ERA DRÖNARE! Dessutom kom det en annan avfart till Veberöd strax efter men det kom juh, som fucking tur var, idiot GPS:erna på till slut. Jaa, denna bondetrafik, den stör min vardag.

Så ni kan själva tänka er hur irriterad jag var när vi väl var framme i Sjöbo?
Just a bit frustrated, maybe, baby?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0