Titta, han snackar!

Idag är det ett underbart väder utanför husväggarna, Lilleman, Snork och jag är på väg utåt, hinner med en liten promenad innan jag ska ta bussen mot La Wörk! Jobbar kvällen idag på "hemmaplan", ska vara på den avdelningen som jag spenderade all min tid åt från juni 2008 tills januari 2009.

Theodor vaknade tidigt idag - 6:20, en aning tidigt för att vara Theo :) Det första han sa var "Gröt!" och rusade ut mot köket och ställde sig vid sitt lilla bord. "Mamma sitta" fortsatte han och pekade på sin ytterst minimala stol, övertygade honom om att det var bättre att han satt där medan jag gick och gjorde gröten.

Meningarna praktiskt taget flyger ut ur munnen på honom (!) Igår när han åt eftermiddagsmålet kom han springandes och sa "Mamma, vovven äta macka!!" då hade Rex ätit upp hans smörgås.

Sådana meningar konstruerar han hela tiden, imorse sa han "Mamma, gröt gott!" och så vet han vad ordet "mer" betyder, "Mer gröt" "Mer dricka" "Mer ost" - jaa han har verkligen snappat upp det ordet :)

Och "MIN" vet han vad det är, han är mycket noggrann med att berätta vad som är hans och vad som är någon annans, han vet om att man måste säga mammaS om man ska visa att någonting är mitt.

"Mosters strumpa!" kom han ut och sa häromdagen och mycket riktigt hade han varit inne och hämtat en av Snorks strumpor!

Hinner verkligen inte med i min lilla stjärnas framfart, varje morgon när jag tar upp honom så har han uppdaterats ytterligare och gårdagen känns som en tid för mycket länge sedan.

Nu kom han inrusande här, har hört att han lyssnar på sin Djur med Ljud-bok i köket, och sa "Mamma, där är häst!" "Är där en häst?" frågade jag honom. "Ja Mamma kom titta häst!" så nu måste jag verkligen ut och kika på min lilla mans häst!

Kommentarer
Postat av: Sessan

Det är så härligt när dom snackar! Kram

2009-05-19 @ 19:29:02
URL: http://sessansally.blogg.se/
Postat av: jessica

sv: haha aa :)

2009-05-19 @ 23:51:23
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: jessica

sv ''igen'': haha tycker du det? alla andra säger pojke nästan :P eller 50/50 kanske.

2009-05-19 @ 23:52:15
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0