Rensning ut av Theos garderob,

Tja!

Denna dagen har jag valt att ägna mig åt babykläder och barnkläder, har rensat i Theos befintliga garderob och i hans föredetta nerpackade garderob. Efter en del UFFande (3 ikea-kassar strlk 50-68) har min "sparar"-hög minimerat sig till en flyttlåda och en ikea-kass i strlkarna 50-80.

Theo är just ni strlk 89 ungefär, 86 byxorna tryter i fotanklarna på honom samtidigt som 92 tröjorna ser ut som små cirkustält, men vad gör man? Jo man har 92 i byxorna och 86 i tröjorna, klaffat!

Har alltid varit rädd för att Theo ska sakna kläder och att han inte ska behöva gå med samma tröja mer än en gång i veckan, tvångstankar (?) därav har jag alltid handlat lite extra till honom. Nu efter rensningen tyckte jag att garderoben blev oerhört tom och att den snarast måste fyllas på (!)

Räknade dock ändå igenom hans kvarvarande kläder och fick ihop detta;

Jeans: 12 par
Mjukisar: 15 par
Shorts: 3 par (!) + ett par piratjeans
Linnen: 4 st (!)
Undertröjor: 35 st
Varmtröjor: 15 st
Bodies: 12 st
Pyjamasar: 14 st
Underställ: 3 st

Och ifall hans skor skulle läcka någon dag så har han 53 par strumpor att byta med! :D

Där var väl ganska okej med kläder, det stora (!) just nu är shorts och andra sommar-kläder, det behöver sig en uppfräschning, hans kläder från i fjol passar juh knappast 8-)

Nu ska jag iallafall ner i källaren och fortsätta tvätta bebis-kläder som Theos små kusiner ska få!

Kommentarer
Postat av: mad

Oj pang på rödbetan! Vad glad jag blev nu!

TACK!! Snacka om stärkande ord! Nu känns det mycket bättre!

2009-05-03 @ 17:10:00
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Sandra, mamma sen 15

Hej, kul att du tycker det :-) Tindra fyller 5 år i juli.

2009-05-03 @ 18:52:18
URL: http://lovemum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0