Hell day on Earth!

GUD VAD JAG ÄR IRRITERAD!

Denna dagen, den har varit emot mig sedan jag vaknade 09:31 imorse, bara det, att jag inte vaknar förrän halv 10 när jag har 20.000 olika saker att fixa innan jag ska åka till jobbet, GAH!

Typ all tid innan jag skulle ta bussen kändes skit, var trött och allmänt yr i huvudet. Tog iallafall på mig mina ballerinaskor och en tunnare tröja innan jag gick till bussen, vädret var nästintill perfekt ute och det skulle minsann synas på mig idag!

Kom till jobb klockan halv 3, ytterst spännande när jag inte började förrän klockan 4 (!) söndag + bussar till/från Sjöbo går inte ihop. Bussen hem var lika krånglig, slutar 21 och bussen går antingen 22:30 eller 20:30.

Fick UTLOVAT att jag kunde gå hem klockan 20, nattpersonalen skulle komma in tidigare och övrig personal var informerad. Allt såg bra ut för min tidiga hemgång fram tills 19:52 ..................

Jag behöver inte fördjupa mig mer i den soppan men det hela slutade med att jag steg ut från avdelningen 20:12, min buss går 20:25 .. Ahh lugnt tänkte jag, jag får springa dit!

Byter om till mina ballerinaskor och tar min tröja under armen och går mot utgången. Och där stod jag, helt stilla och stirrade ut.

SPÖREGN + ÅSKA (!)
- BALLERINASKOR + EN TRÖJA (?)
= KATASTROF!

Herregud, jag stod i valet och kvalet, gå ut eller inte? Kom på att en kompis jobbade på avdelningen intill och tänkte att hon kunde kanske köra ner mig till bussen, jees, vilken plan! Kommer in där, ser att de ligger ganska långt efter, ger upp idéen direkt.

Ringer älsklingen istället, min lilla räddare i nöden!

SKITDAG!

Har iallafall tittat på Dirty Dancing 2 nu - totally inlove. Tyckte inte om slutet bara, obotlig romantiker (?)

Love

Kommentarer
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Hur kan det vara fel att jag skriver det när det är något jag trodde?



Jag hade verkligen ingen aning om att folk kunde göra så. Socialbidraget är väl inte ens så mycket pengar att man väljer att föda ett barn? Sjukt.

2009-05-22 @ 00:24:41
URL: http://ellamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0