Socialbidrag,

- det borde vara Skattebetalarnas uppgift att bestämma om någon ska få socialbridag eller inte!

Det finns vissa personer som jag anser vara enbart bördor för vårat samhälle. En person som endast springer på arbetsförmedlingen för att få ett bidrag utbetalt, en person som egentligen inte är ett skit intresserad av att få ett riktigt jobb utan bara vill leva på andra människor.

Och när inte det bidraget räcker för dem längre, vad gör man då? Socialen!

Det värsta är att socialen godkänner dem, helt plötsligt får de pengar och bostad utan att lyfta ett finger eller jo, de måste lyfta sina fingrar och använda de små grå cellerna som de faktiskt har när de ska ansöka om socialbidraget!

Vilket också verkar vara för jobbigt för dom;

"Att jag skulle slippa söka socialbidrag. Kanske inte är så jobbigt egentligen, men jag måste ändå fylla i papper och minnas hit och minnas dit."

Källa Laura

Jag blir så helvetes irriterad när jag läser sånt där!
Jag och M har jobbat hårt för att stå där vi är idag!

Stiger upp klockan 5 på morgonen för att hinna lämna min son på dagis innan jag ska jobba mellan 7-16 för att sedan komma hem och ta vid i vardagsbestyren och hon tycker att hon har det jobbigt på grund av att hon måste FYLLA I PAPPER och MINNAS HIT OCH DIT (?)

Jag jobbar alla möjliga obekväma, bekväma, långa, korta dagar för att kunna försörja mig själv och min son, M jobbar för detsamma - är det inte så det ska vara?

Det som gjorde mig mest irriterad var när hon skrev att hennes killes pappa inte ville betala för henne och fortsatte texten med;

"Var man än bor, så måste man betala. Vad gör jag för fel? Jag vill ju bara bosätta mig i ro och bara bo. Och kunna trivas och slippa betala en massa."

Hur egoistisk får man bli?

Kommenterade henne med: "Det är väl självklart att någon annans ekonomi INTE ska tyngas på grund av din ekonomi, eller?" Fick inget svar på den kommentaren, kommenterade igen och frågade om hon vill ha ett nummer till ett ställe där hon 100% kan få jobba och tjäna sina egna pengar.

"Nej tack, jag vill inte ha hjälp av någon som trackar ner på en." - say what?

Svarade henne igen och då svarade hon med:

"Och vissa jobb vill jag bara inte ha. Det handlar inte bara om att jobba och tjäna pengar, utan att kunna trivas och leva på det också. Men det kanske du inte förstår.
Alla prioriterar olika saker vad som gäller ett jobb.
"

Hur kan man som arbetslös bidragstagare anse att man ens har ett val när det handlar om sin inkomst? Jag hade aldrig tackat nej till ett jobb om jag varit arbetslös, endast om jobbet hade tvingat mig att flytta!

Var finns arbetsmoralen?

Sedan avslutar hon med:

"Och jag skulle uppskatta om du slutade skriva till mig nu, vill inte ha något med dig att göra."

Jag ska inte få lov att konfrontera människan, hon vill inte ta emot hjälp men hon ska ta mina skattepengar? Hon vill inte ha med mig att göra men att ansöka om mina skattepengar det kan hon!

Ska jag sätta in skatten jag får tillbaka på ditt konto direkt eller?

Jag önskar att alla som betalar skatt i detta land hade fått en chans att konfrontera alla de här bidragstagarna som vägrar ta ett jobb för att det inte passar dom (!)

Det finns inte en möjlighet att alla vi som betalar skatt, för att vi arbetar, älskar våra jobb, vi går dit för att vi måste, man måste jobba och betala sina räkningar, så är det att bli vuxen!

Skatten jag betalar för att slita på mitt arbete i upp till 16 timmar ska fan inte gå till någon lat tonåring som inte orkar lyfta på röven och dra sitt strå till stacken! En omogen jävla snorunge som inte ens kan ta hand om sig själv utan vill att allt och alla andra betalar för henne, är det rätt att hon ska få socialbidrag?

Detta landet kan kyssa mig i röven snart!
/ ArgaMorsan

Kommentarer
Postat av: Mad

Tack! kliar i mina fingrar..SÅ kul med bloggdesig pillande..kanske ska göra det till mitt levebröd;)

2009-05-25 @ 20:57:43
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävligt bra skrivit o sagt gumman!!! håller med dej fullständigt!! lata bortskämda ung jävel... usch, blir så irriterad på att hon inte ens vet vad nån typ av ansvar e för något!!!

2009-05-27 @ 19:58:05
URL: http://pernillapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0