18 månaders vaccination!

Idag var jag, Snork om vår allas lilla superstjärna på barnavårdscentralen för Lillemans 18 månaders spruta. "Slapp" träffa Elaka Tanten idag på grund av epidemi-vågen av 18 månaders barn som skulle bli vaccinerade.

Kom in till en annan yngre "tant" som hette Haydee, grymt namn och helt underbar att ha och göra med, kanske skulle byta BVC-tant (?) Lillkillen skulle först bli besiktigad, godkänd utan anmärkningar blev domen! :)

Läkaren och Haydee uppmärksammade och kommenterade flera gånger om hur duktig Theo är på att prata och att han bygger sina egna meningar - stolt!

89 centimeter lång och 12.320 gram - 11 cm från en meter! OH MY GOD! :D

"Det är en lång kille detta" sa Haydee och det stämmer verkligen, helst när man såg Theo bland alla de andra 18 månaders barnen, jag förstår nu varför dagiset trodde han var en lite mindre två-åring på inskolningen!

Sprutan gick helt okej, änsålänge inga symptom fast det är en hel lång vecka kvar innan vi vet med säkerhet att han inte reagerat på vaccinet.

På tal om något helt annat! JAG SKA TILL FRISSAN IMORGON! Frågan är fortfarande inte besvarad - Vad ska jag göra med mitt hår? I´m confused ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0