väärldens lyckligaste kille!

Äntligen är min lilla älskling frisk i sin mage, istället har han fått en gräslig hosta från dagis - det tackar vi för! Fast allt är bättre än magsjuka anser jag! Vilken skillnad det blir på barnen i humöret när de inte mår som de ska, nu är Theo mammas kille igen - glad, mysig, snackig, hungrig, helt enkelt underbar!

På tal om snackig, det bara rinner ut ord ur munnen på honom, idag kan man tala om mun-diarré istället för rump-diarré, de kanske har bytt plats? Hah, neej det är bara härligt när han pratar och han är så nogrann med att han ska bli förstådd.

Han har lärt sig vad "Vad sa du?" innebär och upprepar då igen vad han precis sagt (!) sen är han väldigt duktig på att gestikulera för att framhäva något han vill. En sak jag hoppas han lär sig mycket snart är att säga "jag vill ha" för just nu så heter det "AAAAAAHHH!!!!" och får han då inte det inom 2 sekunder så blir det ytterligare en "AAAAHH!!!!!" fast ännu högre :|

Mina öron är inte alls för det språket.

För övrigt så ringde dagiset igår och berättade att vi får helt enkelt betala in denna månadens räkning fast att vi betalade en dubbel-räkning förra månaden, det är inget att göra åt sa de. Nähä, här går man och betalar pengar till dom för ingenting, det känns helt rätt!

Fick även hem en lapp från dagis där vi ska fylla i vilka veckor vi har semester, sa till dom att den lappen kan de spara till någon annan för M har ingen semester, på grund av att han precis börjat på ett nytt arbete, och jag är timanställd och har heller ingen semester. Då säger de att det är obligatoriskt att barnen har 4 veckors semester och att det är inget att göra åt - dejavù?

Jag börjar tröttna på att höra den meningen från dagiset nu, "inget att göra åt" - det är deras försvar till allt!

Detta med semestern ska jag gå vidare med, jag tänker inte skippa en månads-inkomst, plus att jag får betala dagisräkningen den månaden, för att de vill att man har semester när de har semester så att de kan spara pengar på att inte behöva ha för mycket personal, idioter.

Överallt finns dem, dessa jävla idioterna.

Titta vilken sväng detta inlägget tog, från världens lyckligaste till Arga morsan is back! Bjuder på lite bilder på min älskade lillkille så inlägget kan få en bra finish iallafall!




Stjärnan i mosters arbetskläder!


Kommentarer
Postat av: Line

Det med semester är rätt. Arbetar inom förskolan och enligt något styrdokument (kommer inte ihåg vilket...) så står det att barn ska ha 4 veckors ledighet. Men visst är det svårt när man inte har någon semester eller timanställning.

2009-03-06 @ 13:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0