Trashfestivalen

Känns som att det kvittar om det heter Melodifestivalen eller Trashfestivalen, det senare alternativet är självklart mer passande (!) men för tillfället kan festivalen lika gärna försvinna - den är sjukt pinsam!

Jag tyckte att förra årets festival var bedrövlig, det enda som räddade den var Kristian Luuk. Stora floppen var när Björn Gustavsson, ståendes utan byxor, fjantade sig mer än en alkohol-påverkad 14 åring - i Svensk Tv! 14 åringen hade fått utegångsförbud - vad fick Björn Gustavsson?

En stor applåd, det var vad han fick!

Var är respekten? Att vara med i TV idag, specifikt i Trashfestivalen, är lika orespekterat som en "idol-sökande" kille med Britney-Spears peruk sjungandes en Backstreet Boys klassiker. Det kan vara jag som är finkänslig och på tok för allvarlig för min ålder men jag tycker inte att man står i bara boxer-shorts på TV och leker full, that´s just it!

Vare sig det är skämt eller inte, det är ett allmänt program som drar publik i alla åldrar, jag tror knappast att Asta 80 år tyckte det var roligt att se en snorunges fillingar mitt i alltihop. Pelle 7 år tyckte säkert att det var väldigt lustigt men hans föräldrar känner nog inte detsamma när Pelle en dag får för sig att göra en Björn Gustavsson själv.

Varför finns det inga regler om hur man ska bete sig (?) jag blir tokig!

Och Petra Mede, jag är glad att hon är på Tv´n för den kan jag stänga av så fort hon visar sig men tänk att ha henne i sin närhet, herregud, människan kan inte ens formulera en mening korrekt. Beter sig som att hon precis fått kvällens program och gör bort sig stup i kvarten, kan inte underhålla svenska folket i två ynka minuter medan de väntar på att rösterna ska bli räknade.

Då står hon där och pladdrar något osammanhängande om exempelvis en av sina fula klänningar - suck. Prata med folket och prata ordentligt, kan man inte kräva det utav en programledare? Hon hade kunnat vara programledare mitt i natten på ett ring-in-till-mig-och-slösa-dina-pengar-program, det hade hon passat som, där slipper de flesta utsättas för´n!

Neej, de sätter henne i ett av de få respekterade programmen vi har kvar i Sverige, ett program som för mig är lika traditionellt som Arne Weise på julafton eller att Oldsberg sitter och ställer dumma frågor i På spåret. Fast ingen av de är kvar så varför inte skapa en Trashfestival istället, ut med det gamla och in med det nya!

Folk pratar om förnyelse och hippigt, det där är möjligtvis en förnyelse men inte på ett bra sätt och det är knappast hippigt, det är stökigt och totalt meningslöst!

Årets bidrag ska jag inte ens börja utvärdera, det räcker med att skriva att de inte är värda att tala om eller så kan jag kortformulera mig med "Lalalalaala" på dålig wannabe-spanska dialekt VS "SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!" - jaa snälla, var tyst Af Uggla!

Ut med Trashet!


Kommentarer
Postat av: PoohLina

Kunde fan inte hållt med dig mer asså!

2009-03-07 @ 22:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0