Svar på tal

Line om väärldens lyckligaste kille!:
Det med semester är rätt. Arbetar inom förskolan och enligt något styrdokument (kommer inte ihåg vilket...) så står det att barn ska ha 4 veckors ledighet. Men visst är det svårt när man inte har någon semester eller timanställning.

Ååh vad jag ogillar kommenterar ifrån personer "anonymt" vare sig det är goda eller dåliga kommentarer, det går juh inte att svara! Ajaa, jag provar svara här och ser om det når fram till Line.

Jag ringde och pratade med högsta hönan på kommunen igår angående detta med att ta semester och det hon sa till mig var att det är mer en riktlinje än en lag, vi kan alltså kringgå den om vi har goda skäl - vilket timanställning och ett nytt arbete var.

Och för den delen knäckte jag deras försvar på mitten när jag frågade henne om det stod i de här föreskrifterna att dessa fyra veckor måste ligga på sommaren (?) svar negativt. De kan ligga utspritt över hela året och eftersom att jag har lågkonjuktur på arbetstider för tillfället så har Theo redan haft sina fyra veckors fritid från dagis detta året!

Sedan är det självklart att de flesta barn är lediga på sommaren iom att deras föräldrar går på semester vid den tiden men det måste inte tvunget vara så, går det så går det helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Mad

Just de! Vi måste ju ställa oss i dagiskö! Jisses de hade jag helt glömt! Tur man läser din blogg..;)



Allt bra med er? Har mannen kryat på sig?



Hur mycket väger Theo??;)

2009-03-07 @ 12:30:06
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0