Våffel-dagen!

Sitter här och myser i min stickade kofta och äter en på tok för varm dammsugare - ställ inte såna på ett varmt ställe, de blir kladdiga! Vilken dag (!) Theo nannar redan sin middag och när han vaknar ska vi laga lunch - potatisbullar.

Våfflor blir det självklart i eftermiddag ^^,



Läser på Aftonbladets hemsida om de farliga energi-drickorna som tydligen ska kunna rubba både salt- och vätskebalansen i kroppen om det vill sig illa och man kan bli uttorkad av dem - jag märkte det! Fast det skulle ändå vara gott att dricka en typ nu direkt (-_-)

En flicka som heter Evelina ska vara med på Du är vad du äter ikväll och hon dricker 900 st Redbull om året, det låter hejdlöst många men med tanke på att jag själv drack 2 om dagen innan - max, så blir det faktiskt 730 st om året - ajaj.

Någonstans högre upp i Sverige har de satt 18-års gräns på RedBull och andra energi-drickor - jättbra initiativ tycker jag! Även om Taurinet skulle visa sig vara ofarligt så ska inte småbarn dricka så mycket koffein på en gång, koffein-rus på direkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0