Mina tanter är för söta!

Hah, det hände faktiskt en rolig sak i eftermiddags, ungefär 30 minuter innan jag slutade, man kan aldrig ha tråkigt på mitt jobb! Två utav damerna satt och drack sitt eftermiddagskaffe, en aning senare än alla andra, därav satt de själva vid bordet.

Jag och mina två arbetskollegor var en bit bort hos en annan dam som var extremt pigg och mycket snackig, helt underbart att se henne på det humöret! Vi stod där en bit ifrån matborden och helt plötsligt kom de båda kaffedrickande tanterna bortrusande till oss och var hemskt upprörda över något.

De pratade i munnen på varandra så vi hörde inte ett ord utav vad de sa, men vi förstod att något var hemskt fel, men vad? Till slut lyckades vi uppfatta orden "död" och "mus", vi tittade på varandra (?) Var finns det en död mus? "Det ligger en död mus där, jag visste om att det fanns möss på det här stället men ingen har trott mig!" sa den ena, den av dom som gjorde upptäckten utav den "döda musen".

Den andra damen fortsatte "Åh, jag kommer få upp min mat igen, gud vad äckligt!" att hon inte ens hade sett den påstådda musen gjorde situationen en aning lustig. Vi gick mot bordet och tittade där de pekat ut att musen skulle ligga död.

Vet ni vad det var? :D

Det var en bit kött ifrån middagen med lite lingon på sig! Lingonen antar jag såg ut som splattat blod på den lilla köttbiten a.k.a. den döda musen. Efter en stunds nerlugnande och övertalande om att det verkligen inte var en mus utan bara en matbit skrattade vi alla gott åt händelsen :D

Åh, vad jag älskar mina små tanter - de gör min dag! :)

Stefan Andersson - Catch The Moon


Kommentarer
Postat av: PoohLina.blogg.se

hahaha Garvar som fan nu!

2009-03-31 @ 20:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0