ledsen lilleman,

Min lilla älskling sover lite oroligt ikväll, tror det är mardrömmar som spökar runt med honom när han sover. Han vaknar och är ledsen men sedan räcker det att man går in till honom och säger "Mamma är här hjärtat, var har du Snutte?" och så tar han sin snutte och börjar snutta.

Så säger man "Ååh, såå mysigt killen." någon sekund senare hör man de små bebis-snarkarna igen ;D Underbara lilla guldgosse! Fast det blir nog ändå en "vaken-med-ena-örat-natt" inatt - och vad gör det? Jag har världens finaste son som är värd varenda sekund utav min nattsömn.

Funderade på en sak nu, apropå inget alls, när är det lämpligt att byta ut den ena sidan med spjälor mot en "planka" istället? Theo har inte visat någon tendens till att ens försöka klättra ur sängen, än. Fast man kanske ska byta ut spjälorna ändå? Är det någon som vet?
Så ser Theos säng ut nu, fast själva madrassen är i botten som på bilden under.

Tycker själv att det känns för tidigt för honom att sova i en "öppen" säng, tänk om han trillar ut? Å andra sidan så tycker jag att han är för liten för det mesta, är kanske lite för överbeskyddande ibland, mammasyndrom?

Kommentarer
Postat av: PoohLina

Så länge han inte visar någon tendens till att vilja klättra över kan ni vänta. Jag tycker mer det är lagom att ta bort sidan när dom är typ 2-3 år. men samtidigt så är det ju väldigt beronde på hur barnet är. Alla är ju olika.

2009-04-01 @ 08:32:09
Postat av: Mad

Ta bort sidan och lägg en madrass på golvet nedanför! Så slår han inte sig OM han skulle rulla ur sängen..

2009-04-01 @ 09:12:17
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0