pucko @ Facebook

i admit, i can be stupid!

Tack vare Jakob, från The Voice, och hans tjat om Facebook vareviga dag i programmet la jag till mig på den omsusade websidan Facebook. Hade ingen aning om vad det var för sorts sight, allt jag visste var att folk blev beroende av den och att de var tvungna att uppdatera sidan hela dagarna, enligt en tidningsartikel iallafall.

Började söka efter kompisar och upptäckte direkt att det fanns två olika färger som ett namn kunde stå i, mörkblått och "klickbart" eller svart och inte "klickbart". Mitt logiska tänkande förstod direkt vad detta betydde; de med blåa namn var medlemmar på Facebook och de som hade svart namn var inte medlemmar på Facebook - eftersom man inte kunde klicka sig vidare på de namnen. Det enda konstiga var att det fanns foton på dem brevid namnen (?)

Eftersom jag hört en hel del skumt om websidan tidigare, t.ex. att ens chef/lärare kan gå in och snoka på en där eller att Facebook vet allt om en, tyckte jag inte det var något konstigt. Logiskt tänkanden; det är Facebook som har lagt till dom där (!) jaa, ibland är inte jag mer än människa.

Idag vet jag att de blåa namnen är personer som har en "öppen" Facebook och de svarta namnen har valt att t.ex. enbart vänner eller dylikt ska ha tillgång till just deras lilla krypin. Svarta namn - I hate it! Det är som en återvändsgränd, enerverande.

"Jag är minsann inte svart, alla får gå in och titta på mig!"

Upptäckte igår att jag är svart som natten därinne, det är tydligen inställt när man blir medlem att man ska vara "låst" - hur skulle jag kunna veta det? I´m a ded-end! Allt är låst för personer som jag inte är vän med så igår, när jag upptäckte detta, skulle jag minsann vara duktig och trycka i att personer jag inte känner får lov att skriva till mig därinne!

Sagt och gjort, personer jag inte känner får lov att skriva i min "Logg", det enda jag glömde var att tillåta personer jag inte känner att gå in på min sida, de kanske ska kunna komma in innan de ska skriva?

Krångel och överhettning i hjärnkontoret!

Kommentarer
Postat av: Mad

Det hjälper..du är en av de få som frågar och verkar intresserad av wincent!!

2009-03-30 @ 19:24:33
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Mad

Jo jag tror också att mammor grupperar sig. Men det beror nog på att det faktiskt skiljer sig i utvecklingen inte enbart mellan olika barn utan även mellan dem olika könen. Jag har 1 kompis som är mamma. Men istället för att komma varandra närmre har vi nog faktiskt glidit ifrån varandra på någon konstig vänster. Kan bero på våra graviditeter kanske..Min va lättare och hennes tuffare..



Ja jag e tveksam till babycafe, är inte den typen som lätt får nya kompisar..tog mig 1 år att ens börja umgås någotsånär med mina klasskompisar..

vet inte varför..har ju heller inte många riktiga vänner..dem är få och utvalda..en som jag verkligen vågar prata om allt med..som jag litar på..är väl rädd för att bli bränd..



Tycker om att följa Theo också! Han är så himla söt! Har ju följt er ett bra tag nu, iaf när du har varit aktiv i ditt skrivande;) host host



2009-03-30 @ 20:13:18
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0