Första omprioriteringen avklarad,

Nu ni, nu går vi mot ljusare tider - enligt kalendern iallafall. Påsken närmar sig med stormsteg och jag har fortfarande inte luskat klart i vad Theo ska få i sitt första påskägg, strumpor?

Jag vill inte att han ska få en massa onyttigheter som bara skadar hans tänder och hälsa, en leksak kanske? Den varar längre och skonar hans lilla mage och tänder - joo han ska få en leksak, eller tvåå :)

Idag, eller rättare sagt nu ikväll, gjorde jag min första omprioritering - jag gav min kära vik-kollega det ena passet jag hade imorgon! Givetvis kvällspasset, eftersom jag avskyr den stressfulla förmiddagen jag har annars. Det känns lite konstigt att jag som är en arbetsnarkoman ger bort timmar men har som sagt kommit till insikt i att pengar och jobb är inte värt allt det man missar på hemmaplan.

Långt ifrån, jag är inte bara en arbetsnarkoman längre, jag är mamma också och det går före allt!

Ååh, jag är überlycklig och otroligt lättad, hoppas att klockan tickar extra fort imorgon på jobbet så jag komma hem till mina älsklingspojkar!

Theodor, 1 vecka gammal, i min famn (: Jag har hjärt-halsbandet på mig som det står "Toff Toff" på - det kallade vi Theo för när han låg i magen! Han fick "nicket" från att det var så hans hjärta lät när vi fick lyssna på hjärtslagen i vecka 12;

"Tofftofftofftofftoff" - som ett litet tååg ;)

Älsklingsminnen.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Oftast brukar jag läsa lite inlägg först innan jag kommenterar men ToffToff... nej, då kunde jag inte hålla mig mer!:.))



Gud så gulligt och så smart med hjärtanet!



Och du, tack så hemskt mycket för din stödjande kommentar!:.)) Den satt på rätt ställe!

2009-03-27 @ 23:24:09
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0