16 månader

The Voice spelar gamla godingar idag Cassidy - Hotel, nostalgi på hög nivå! :) Det är klart den är inte lika nostalgisk som All for One - I Swear, hörde den på radion här om dagen på jobb, helt plötsligt svävade jag i tankarna ut från äldreboendet och hamnade på en plats för länge sedan.

Såg mig själv och Sandra liggandes på golvet inne på Nillas rum och lyssnade på denna, det är nog 10 år sedan men jag minns det som igår. Vissa minnen vill jag bara krama om för jag tycker så pass mycket om dom, saknar de tiderna då man var liten och det enda problemet man egentligen hade var vilken kille ska jag vara kär i denna veckan?

Aa, det var tider det men åter till nutiden som vi faktiskt lever i, idag blir min älskade son 16 månader, det är verkligen hur mycket som helst, det känns precis som att det var förra veckan vi låg på BB - tiden rusar förbi en. Det är en fördel med att arbeta på ett äldreboende, jag uppskattar min ungdom, mina leder, min hy, varje dag och allt i den mycket mer än vad jag gjorde innan.

En enkel sak som att böja sig ner och plocka upp något, det uppskattar jag att jag kan, att min hjärna kan hålla isär alla olika saker jag gör på en och samma gång - böja sig ner i rätt läge, lagom långt, samtidigt som man håller balansen, för det kommer faktiskt komma en dag då den inte kan det.

Uppskatta livet för det kommer bli värre, that´s a fact.

Fler gamla godingar Outlandish - Aicha, I like it! Nu ska jag och Lilleman promenera iväg, gå och möta Veve och Emilia. Känner att vi behöver lite frisk luft, have a lovely day (!)

Kommentarer
Postat av: mad

Mmm det gäller att leva och NJUTA! man glömmer det väldigt lätt i vår sönderstressade tillvaro!

2009-03-10 @ 17:30:39
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Nilla

naaaahh, nu blev jag oxå sådär sjukt nostalgisk!! fan vilka underbara tider de var egentligen, tyckervi ska försöka dra ihop en reunion i sommar.. hade varit så himla skoj!!

2009-03-10 @ 17:46:49
URL: http://pernillapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0