Jag har tappat något

Det hela började med att jag slutade idag, jes! Det är en überbra känsla att sluta 14 när man har slutat 16 dagarna innan, känns som att hela världen ler mot en - eller något.

Vädret var asnajs, tempot högt och jordgubbarna billiga (25 kr/l) När jag hade köpt mina jordgubbar såg jag att det fortfarande fanns 10 minuter över tills bussen skulle komma (+) då skuttade jag (bokstavligt talat!) mot stationen för att sätta mig med Metro och min ask jordgubbar och bara njuta i solen!

Jooru, jag njöt, tills jag såg framsidan på tidningen.

 
Där stod jag med min Metro i handen och bara stirrade. "Neej, det är ett PR-skämt" försökte hjärnan trösta mig med, "Journalister ska alltid överdriva" fortsatte den. Fast denna gången var det inget skämt eller överdrivelse,
 
- det var den hårda kalla sanningen. Stämplad, i sex ord.

Det var faktiskt hemskt att se Kungen av Pop, en utav mina starkaste förebilder som jag alltid sett upp till, mannen bakom musiken jag dansade till som barn, bara vara död i en tidningsrubrik. Jag kan fortfarande inte tro det, eller jo, jag tror på det men jag förstår det inte.

Sorgligt, jaa, det är allt jag kan skriva. Det är j*vligt sorgligt.

Det känns verkligen som att världen har mist något, som att jag har tappat något, jag vet bara inte vad det är eller var jag brukade förvara det när jag hade det, men jag märker definitivt att det inte finns där mer.

Kommentarer
Postat av: Mamma Lee

Jag blev också något chockad när jag fick reda på det inatt! Då när dom inte visst om det var sant eller inte!

2009-06-27 @ 01:29:19
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Det är så j*vla hemskt....

2009-06-29 @ 09:52:21
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0