Att väga,

Att väga fördelar mot nackdelar är ett vanligt vardagsfenomen, igår kväll kom ett riktigt "väga"-tillfälle!

Theo kan "fräsa-näsan" som jag kallar det när han ska snyta sig, men han kan inte alltid, det är som att det funkar ibland och sedan inte. Men det gör ingenting för förr eller senare kommer han att kunna det utantill, så är det bara.

Igår kväll kunde han det utantill! Ja, herregud vad duktig han var, den enda nackdelen var att han skulle bara snyta sig på mig (!) M tyckte detta var fantastiskt roligt och skrattade åt hela situationen medan jag blev totalt stum och visste inte vad jag skulle säga.

Jag kunde inte säga "Åh, duktig kille!" för man får faktiskt inte fräsa-näsan på andra människor. Men jag kunde inte heller säga att "Nej fy! Så får du inte göra!" för då misstolkar kanske min lilla 19 månaders kille detta med att man inte alls får fräsa sin lilla näsa (?)

Lösningen på problemet blev iallafall en taktisk avledning från fräsandet och så har vi övat på att fräsa-näsan i PAPPER hela kvällen! Är sjukt stolt över vår underbara son!

Vår största kärlek i livet, det är du Theodor!
En riktig liten pajas som ni kanske ser? Älskar att bjuda på sig själv!

Apropå ingenting alls så tycker jag oerhört synd om alla de som hatar och ratar barn, och allt som har med dom att göra, utan att själva ha någon erfarenhet av det. Kärleken till sitt eget barn är makalös, man kan aldrig sätta sig in i det förrän man varit med om det!

Själklart finns det vissa man bara inte kan tycka synd om, som Kissie (!) att avsky sin egen lillasyster på grund av att hon finns, det är nog mer än ett fel i huvudet på den människan. Kallar sig snyggast, bäst och vackrast - Hallå Polen-tjejen, get a grip ´n get a life!
Hoho ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0