onsdag kväll,

Home, sweet home!

Äntligen hemma, verkligen, ÄNTLIGEN HEMMA! Dagen har varit lång, stressig och irritabel, det började med att jag och Theo steg upp vid halv 10, gav honom frukost samtidigt som jag hängde tvätt. När Theo ätit klart sin frukost startade jag kaffekokaren och gick in i duschen.

Poff så var klockan typ 11, dags att börja göra sig ordning (+ det blöta håret #!%&!!) och packa saker till Theos dagis som typ saknade allt. Hällde i mig min kopp kaffe med en negerboll till för att få lite socker, inte den bästa frukosten men den fungerade.

Var ute genom dörren 12:05, en rask promenad hem till Tebbe, drack lite mer kaffe där, sen en ännu raskare promenad till dagis och efter det raka vägen till stationen för att hinna med 14:30 bussen.

Väl i Dalby gick jag in på deras lilla konditori eller vad det är, gå in och backa ut principen, köpte en grov macka med räkor och ägg på, tänkte att jag skulle hinna äta den innan mitt arbetspass började, vilket jag gjorde! Fick kommentaren; "Oj, Regina är hungrig idag!"

Jaa, jag har inte hunnit äta innan idag, svarade jag, ett ganska konstigt svar när klockan är halv 4 på eftermiddagen men det var helt logiskt med facitet i mitt huvud som visste om all stress jag legat inne med hela dagen.

Men nej, nej, det kunde inte vara så, det var jag som planerade dåligt! Jag hade visst det hunnit äta om jag planerat min dag bättre, WHO FU*KING CARES?! Det blev en hel jidder-diskussion om det, jag höll på att gå i taket, har folk inget annat att dividera om än hur jag skulle kunnat hinna äta innan idag (?!)

Ååh, ja, jag anser iallafall att det finns en världssvält i Afrika som borde få lite mer uppmärksamhet än min stressiga nonfood-dag.

Iallafall, från 15:30 hann jag äta den grova mackan, två nektariner, en klementin, vindruvor, 4 potatisbullar och ett par glas vatten! Så det var juh inte det att jag inte var hungrig eller så.

Ajaa, man ska aldrig sluta förvåna sig.

Nu är jag hemma och imorgon ska jag förhoppningsvis till Veve och Emilia awii :) Om dom har tid vill säga, ska ner och lämna mitt CV på ett par ställen också, sick and tired på att inte jobba där man bor,

DET SUGER!




Kommentarer
Postat av: Angelica

hej hej

Du hade kommenterat på min blogg angående åldern för byxmyndig.

Jag antar att det var för att du läst vad jag skrev till den 15åriga tjejen som är gravid...



Hur som helst så vet jag åldersgränsen, det var menat på ett annat sätt än vad jag skrev.

Men det är inte rätt att en 20åring är tillsammans med en 15årig tjej och att de skaffar barn nu.

Inte rätt mot någon av dom, inte minst barnet sen...



Men detta är min åsikt. Kanske är du av en annan.

Helt ok. Vad vore världen om alla tyckte lika? ;)

Ha en bra dag

2009-01-28 @ 23:26:48
URL: http://angelicablohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0