GAH!

Just nu känns mitt välbefinnande igår kväll, lite illamående med en bubblig mage, som en droppe i havet mot hur jag känner mig idag.

Har vaknat från och till hela natten, kallsvettats och mått illa, steg upp som jag skulle imorse och hoppades på att lite frisk luft skulle ta kål på vad det än var som jag kände av.

Dead wrong, återvändsgränd. På vägen till jobb mådde jag så illa att jag tänkte stanna mitt ute i ödemarken bara för att få en nypa frisk luft. Väl framme i tätorten tänkte jag ta första buss hem igen, men den friska luften fick mig att se ett ljus i tunneln, promenaden till arbetsplatsen skulle med all säkerhet ta kål på illamåendet!

..never under estimate your enemy

Naiv som man är traskade jag i en lugn takt, för att inte magen skulle bubbla ännu mer, till jobbet. Väl därframme insåg jag att promenaden inte hjälpte kungens skit och så fort jag visade mig därinne skickade de hem mig igen.

Det går tydligen maginfluensa och kräksjuka där, jippi, jag tror knappast att det är det jag råkat ut för - jag är inte den som får dom sjukdomarna bara sådär. Men nu tror väl alla att det är det jag har, får se, nästa arbetspass är på fredag, det siktar jag på.

Nu ska jag vila mig och hoppas på att lite sömn kan råda bot på detta, frisk luft och att röra på sig gjorde det iallafall inte, det gav mig bara en något krökt hållning och sölig gångfart.

Take Care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0