mitt hjärta,

Min lilla grabb, han bara växer ifrån mig utan att fråga om det är okej (!) :/ ..

Utvecklingen går i ultra-rapid och som sagt så har jag svårt att hinna med. Lillkillen snappar upp allt som kommer i hans väg, imiterar likt en teater-apa, han är helt otrolig. Han härmar inte bara saker vi gör just för stunden, som att läsa i en tidning, skriva på ett papper, trycka på fjärrkontrollen mm, utan även hur vi beter oss, står, sitter och rör oss.

M brukar säga till hunden när han ska ut från köket "Gå!" och peka ut mot hallen, det är Theos nya favorit-syssla; att springa efter hunden, peka med sitt lilla finger och med en bas-röst, som heter duga (han tar i från tårna), säga "GÅ!" till vovven - så gör juh pappa!

Han har börjat svara på frågor, eller rättare sagt, han har lärt sig skillnaden mellan en frågande mening och en vanlig mening. Man kan fråga honom; "Vill du gå ut?" "Vill du nanna?" "Vill du ha mat?" och ungen svarar antingen JA eller - hur otroligt är inte det? :|

Ibland när man vet att han gör nummer två så kan man smila mot honom och fråga "Vad gör du?" Då svarar han "Bajsar" haha :D Han springer själv till skötbordet och så säger han "Bytta böja".

Varje kväll när jag nattar honom så säger jag "Mamma älskar dig" eller "Mamma älskar Theo" och de senaste dagarna har Lilleman strålat fram ett leende och svarat "JA!" - min stora kille!

Han har börjat bilda meningar; "Dä ä " - och vad det nu kan vara som är där, han säger "min mamma" och "min pappa", hur har han lärt sig allt detta?

Idag när jag kom hem från jobbet så hörde jag Snork och M säga till Theo "Ropa på mamma", som på beställning hör jag Theo med hög röst "MAMMA!" - han verkligen ropade efter mig! Man kan inte vara mer stolt än mig just nu, Theo är definitivt en äkta super-stjärna!

Kommentarer
Postat av: Mad

Blir varm i hjärtat när jag läser om din stjärna! Längtar tills min lillklimp också tar dem stora kliven, men samtidigt vill jag bara pausa och låta honom vara så liten(stor) och späd(tjock) ett tag till..;)

2009-02-21 @ 19:14:25
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0