15 månader

God förmiddag gott folk!

Just nu sitter jag och platt-tångar mitt hår, Theo kikar på Disney Channel med en riskaka och M, hm, jaa han gör något annat (: En lugn och härlig morgon/förmiddag.

Idag är jag ofrivilligt ledig från arbetet, jag hade jobbat om det funnits timmar till mig men det gjorde det inte tyvärr :/ .. Fast det är skönt att vara med familjen ibland, M är juh hemma idag också, han slutade på jobbet i tisdags och börjar på det nya på måndag, mysigt att ha honom hemma med oss!

Theo fick sin 12-månaders spruta i förrgår, han fick den senare eftersom han varit mycket sjuk på sistonne, nu är han bättre men det var ändå frågan om man inte skulle vänta med att ge honom vaccinet. Han fick den ändå för annars kommer nästa spruta också få bli uppskjuten.

Oroliga lilla jag frågar barnmorskan om det finns någon risk att han får något av virusen han vaccineras mot eftersom hans immunförsvar varit angripet och nedsatt under så lång tid. Nej, han kunde få lite feber sa Elaka Tanten, inget annat, möjligtvis en lätt rodnad på benet.

Aa, visst du! Han fick som en tennisboll inuti benet igår och illröd, M fick åka upp med honom på VC (eftersom jag var på jobb) men de sa att vissa kan reagera mer än andra, och det är stelkrampen han har reagerat på, varför sa inte BVC det?

Blir så trött ibland. Idag är det inte lika svullet och rodnaden har på något vis brett ut sig och svalnat av i färgen. Får se, är det inte bättre tills imorgon får vi åka ner med honom igen.

Iallafall, jag glömde berätta hur stoor min kille är! :D

Elaka Tanten sa "Han är lång!" - de orden upprepade hon säkert 3-4 gånger under tiden vi var där. Och mycket riktigt, Theo är för lång för ligg-bordet, det går bara upp till 85 cm och han var strax över det!

85 cm & 11,64 kg

Stoora killen med sin bästis; Baby Tigger

Sedan berättade BVC att min Lilleman är mycket framåt och att det märks tydligt, tror ni mitt mamma hjärta är mäkta stolt? ;) Theo tog ytterligare en poäng när jag frågade honom "Var är vovven?" Ungen pekar på hund-mjukisdjuret på Elaka Tantens skrivbord och säger "Dä e vovven" - m-hm!

Han är verkligen mammas pojke! Lika snacksalig iallafall ;) När jag själv var 14 månader och var ute och åkte i vagnen med mamma så gick det en gubbe framför oss, lite söligt och vi kunde inte köra om honom för att trottoaren var för smal, då visade jag mitt dåliga tålamod och sa;

"Flytta på dig!"

Gubben vände sig om och frågade mamma "Var det den där som sa något?" Mamma bara "Aaa". Antagligen trodde inte gubben på henne för han började titta sig omkring efter en annan möjlighet.

Man ska aldrig underskatta någon ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0