Jävla SNÖ! #@%&!¤

OMFG! Äntligen hemma, gud vilken dag!

Dagen började helt fucked up, klockan ringde - bara det sabbar hela morgonen, tittade ut - MASSA SNÖ! Och ingen plogbil i syne :| Väckte M och en ytterst ledsen Lilleman, great, just idag var han inte på vakna-solstråle-humör :(

När vi precis gjort oss klara för att gå ut i bilen kom plogbilen och vet ni vad den gjorde? Förutom att ploga gatan så plogade den upp all snö mitt på de bilar som stod längs parkeringarna efter gatan, inklusive vår bil....... Jag hade precis grämt mig över att det var tre dm snö överallt, helt plötsligt var där sex-sju dm hög vall omkring vår bil!

INKOMPETENTA MÄNNISKOR SKA INTE KÖRA PLOGBILAR!

Efter många om, men, svärord kom vi oss iväg. Mötte till slut upp min stackars lilla Terese, som varit med om en lite värre morgon än mig, vid Sandbäckskolan. Gick på bussen 07:15 - tjugo över åtta var vi i Dalby (!) helt sinnes!

- tänk vad paralyserade vi blir när moder natur härjar litegrann?

Förutom det hade jag ett dubbelpass idag, ångest i magen från halv nio på morgonen tills vid sju ikväll då jag insåg att snöovädret nog inte skulle hinna slå till innan jag slutade klockan nio. Och nu är jag äntligen hemma, lite tidigare tack vare T´s sambo :)

Btw! Vi är de enda som har en parkeringsplats just nu! :) M har skottat upp en egen liten ficka till oss, ser rätt roligt ut, alla andra bilar är begravda i snö medan vår står på marken utan snö *nananaa* :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0