JÄVLA DAY-CARE!

Då var klockan slagen läggdags, sitter just nu och tittar på Kitchen Nightmares, I just love Gordon! Ska därav försöka fatta mig kort så jag inte missar för mycket utav programmet.

Har jobbat idag och sedan jobbade jag lite till och avrundade eftermiddagen med lite mer jobb! Spännande Torsdag (!) den iskalla idiot-vinden som valde att yra åt alla håll och kanter gjorde inte dagen mer spännande

Vi var som sagt på utvecklingssamtalet ang Theo klockan 17:30 och Lucky Bastard rosade min lilla älskling till max! :) Tur för henne, ett ont ord och jag hade flugit på kärringen, har fått så ini norden nog utav av det där såkallade dagiset att jag snart exploderar på dom!

Droppen kom idag ..

Lite bakgrundshistoria;

Vi har Theo på dagis på halvtid, vilket innebär 24 timmar i veckan och inte en sekund till. Om jag bokar in Theo på en tid och jag får förhinder, Theo blir dålig eller något annat händer som innebär att han måste stanna hemma så stryks inte mina timmar som jag bokat, även om jag ringer 3 dagar innan och säger till om det.

Inte ens när jag ringde en timme senare för jag kom på att jag bokat fel dag till honom, förvirrade jag, så ströks timmarna (!) Utan de räknades in i "veckoförbrukningen", allt för att få upp oss i heltid eller något?

24 timmar i veckan är inte mycket tid och jag får hushålla hårt med dessa timmar och har inte råd att förlora 1 minut av dom. Tack vare att dagiset är så pass gnälliga som de är och bara snattar timmar av mig till höger och vänster så har jag börjat med det att jag ringer först dom eftermiddagen dagen innan han ska till dagis och talar om att han kommer.

I sista sekunden ringer jag bara för att vara säker på att Theo inte är dålig och att jag verkligen ska jobba och att vi kommer få utnyttja dessa bokade timmar. Det har också hänt att Theo har blivit sjuk innan jag ens ringt och bokat in honom på dagiset och jag har fått ta VAB ifrån jobb.

Detta har inte varit några problem innan, fått hemskickat en frånvaro-lapp från Försäkringskassan som dagiset ska fylla i och intyga att Theo inte har varit där, dagiset har alltid fyllt i lappen och allt har varit frid och fröjd.

Tills idag .. Jag ber Theos såkallade Mentor att fylla i intyget för den 7:e april, dagen vi var inne hos Barnkardiologen i Ystad, då jag tog VAB (!) Tiden från Ystad fick jag redan på förmiddagen dagen innan vi skulle dit, dagen innan jag skulle jobba, dagen innan Theo skulle till dagis - vilket jag inte ens hunnit ringa om för att jag ringer alltid på eftermiddagen dagen innan!

Skönt, tänkte jag, slipper jag ringa dagis och tjafsa med dom om att Theo inte kommer och att de ska bränna inne timmar för mig blablabla, hah! Aa visst, då säger kärringen "Nej, denna kan inte jag fylla i." EH? Varför inte? "Theodor var inte inskriven på dagis denna dagen och då kan vi inte heller skriva på intyget."

Hm, det gick bra för två veckor sedan? "Vi har fått nya regler nu." Mitt motargument var självfallet "Du ska enbart fylla i att du intygar att Theo inte var här den 7:e april och om ni har faktan i er pärm att Theo inte var här den dagen, vare sig han hade en tid eller inte, så är väl det ett intyg om att han inte var här?!"

"Jaa, jag tycker också att det är helt sjukt men jag kan tyvärr inte hjälpa er." fortsatte kärringen, dessa jävla ord från det där jävla dagiset - "Kan tyvärr inte hjälpa er" - de orden har jag hört sedan September 2008!

Tänkte fortsätta diskussionen och tala om för henne hur iq-befriad hon lät men kände samtidigt att jag har bråkat nog med det där eländiga dagiset! Så jag satt tyst, nickade och lyssnade på hennes bullshit och tänkte att jag ringer Försäkringskassan istället direkt när jag kommer hem.

Sagt och gjort, pratade med en kvinna på FSK, som först inte förstod vad problemet var, om jag har läkarintyg att vi var hos läkaren + att jag har på papper på jobb att jag tagit VAB + att han inte står som varken närvarande eller inskriven på dagiset den dagen, vad är problemet?

Det undrar jag också, svarade jag henne. Nu ska en handläggare från Försäkringskassan ringa mig, fast i deras slow-motion-takt är det nog bättre att jag ringer och jagar dom imorgon, så här vill jag fan inte ha det! Hur lyckas jag hamna i all skit med det där dagiset?

Varför ska allt vara så besvärligt? När jag väl har lärt mig hur jag ska hantera Försäkringskassan och hur de arbetar då ska The Fucking Day-Care starta!
 
Ahh, jag blir snart galen!

Kommentarer
Postat av: Mad

usch o fy va krångligt detta låter!



han va 65cm lång sist vi mätte honom för 2 veckor sen..har storlek 74 i sina kläder nu..

stora killen..du får komma in till malmö o granska honom;)

2009-04-17 @ 08:21:43
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0