Home Sweet Home

" Goodevening Infidel "
- I am soo Jeff Dunham! :D

Kom hem från jobb för en liten stund sedan, var självklart tvungen att kika in till min sovande drömprins och som vanligt får han hela mitt hjärta att stråla av glädje! Ikväll hade han inte bara kastat ut sin flaska från sängen, nej då, hela gose-högen hade åkt på foten!

Exakt ALLA låg på golvet utom Tiger, bevis nog för att min underbara son har skaffat sig en riktig favorit! Såklart låg Snutte också kvar i sängen, honom kan han icke sova utan!

Mitt mamma-hjärta smälter och exploderar på samma gång, härliga unge!

Innan idag när vi var på väg till dagiset hade jag en växande ångest inuti mig, för varje steg jag tog kände jag bara för att vända om och springa tillbaka igen - jag ville verkligen inte lämna honom på dagis idag! Det var med tunga steg jag gick ner till stationen efter avsläppningen.

Folk säger att man vänjer sig med tiden att lämna dom på dagis,
- inte denna daman!

Fast det var bra ändå att jag kom till dagiset för helt plötsligt hittade jag alla Theos försvunna kläder; 6 st tröjor, 2 st jackor, 3 st huvtröjor, 2 par vantar, 1 mössa, 1 halsduk, 5 par byxor och resten av innehållet i en vit påse som jag inte ens tittade igenom men där låg mer kläder som skulle hem och tvättas, tydligen något pappa missat? ;p

Var lite sent på det när vi kom till dagiset så i all hast gick jag in med Theos skor till där hans jacka hänger, stort tabu! De ska ställas på skostället i rummet utanför. Theo tittade konstigt på mig och pekade på skorna och sa med lite bestämd röst: "Skoorna!"

Min förvirrade stockholmshjärna kopplade inte det och svarade bara "Aa älskling, det är dina skor" och fortsatte plocka ihop alla hans kläder som låg överallt. När jag väl var klar med vad som skulle hem och vad som skulle vara kvar så var Lilleman försvunnen, trodde att han hade gått in till dom andra men då kom han utifrån "skorummet".

"Vad har du gjort där?" frågade jag samtidigt som jag någonstans kopplade att OJ jag har ställt hans skor fel, tittade bort mot jackan och skorna var puts väck :| Kikade ut på skohyllan, då hade min underbart älskade son tagit sina skor och ställt dom, inte bara på skohyllan - PÅ SIN PLATS! Där det står Theodor, där hans skor ska stå, där hade han ställt dom!

Mäkta stolt morsa här vaaa! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vad duktig han är! :.)) Vad härliga barn är:.))

2009-04-09 @ 01:25:13
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Mad

Nämeen vilken duktig lillkille!! =D



Jag tror han växer o därför äter ofta. Han ökar ju i vikt å då ska mjölken va ok..Men lite extra smör på mackan kanske inte är fel;)



några planer för påsken?

2009-04-09 @ 08:49:06
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0