OH MY GOD!

Fortsättning på cp-läkare kan man säga!

Fast denna gången var det CP APOTEKET som började, åkte in till Ystad Lasarett igår för apoteket där var det enda i närheten som hade Theos medicin hemma.

Kommer in, får sitta i en lång kö, kommer till kassan, dom tar receptet - får sitta ner ytterligare 20 minuter för att de ska blanda till medicinen, kommer tillbaka till kassan igen.

Väl där så säger hon i kassan;
"Detta är en jättehög dos, det måste ha blivit fel."

Jag som redan är trött på allt som ska krångla försöker febrilt tala om för denna söta tant att doseringen är hög pga att han redan fått denna medicin innan i den vanliga dosen och att det inte hjälpte så därför är doseringen hög och doktorn har informerat oss om detta.

"Nej, jag kan inte skriva ut detta förrän jag har pratat med doktorn, du får vänligen sitta ner tills jag fått tag på honom."

Återigen back in the chair, trodde jag skulle få ett riktigt utbrott där inne, nu fick det vara bra!

Hon kom tillbaka igen och talade om att doktorn inte var anträffbar men att de lagt in en sökning på honom så han ringer as soon as possible.

Jag och M och Theo åkte ner till småbåtshamnen under tiden och promenerade där, faktiskt himla mysigt och Theo tyckte det var jättespännande med alla båtar.

Åkte tillbaka till apoteket (som skulle ringa oss när de fått besked) och då säger de att doktorn vi träffade inte var tillgänglig som igår, men de har fått tag på EN ANNAN DOKTOR som ska ge sitt utlåtande.

Där fick jag ett utbrott, ska de låta en doktor som inte ens har träffat Theo och tittat på honom eller hört all bakgrund till allt detta bestämma hans dosering?! Och läkaren som skrivit receptet blir totalt ignorerad.

M blev också vansinnig och vi körde in mot Sjöbo, strax utanför Sjöbo ringer apoteket och säger; "Vi har pratat med den nya läkaren nu, han har dragit ner doseringen till hälften så nu kan ni komma och hämta medicinen."

Jag tror aldrig att jag har dumförklarat en människa så hårt som jag gjorde då - "Han har redan fått den doseringen en gång och den biter inte på det!"

"Ni låter en helt främmande doktor bestämma över min sons medicinering så vi kommer få åka akut in med honom till Lund om 10 dagar igen, vad fan är det för logik?!!!"

Sa till henne att vi hämtar ingen medicin förrän de fått tag i den doktorn vi träffade.

08:30 imorse ringde det från Apoteket i Ystad.
"Hej, vi har fått tag på doktorn ni träffade och vi har ändrat tillbaka till den doseringen han hade skrivit ut så nu kan ni komma in och hämta det."

Jag har bara ett fucking ord att säga om vår fucking jävla sjukvård i detta landet;
LÖÖÖNT?!!

Jävla viktigpettrar som dyker upp överallt!
THANKS FOR NOTHING!

Tänk nu om vi hade nöjt oss med vad den "nya" doktorn ändrade doseringen till igår, inte fan hade apoteket fortsatt ringa vår doktor för att se ifall den nya doseringen blivit rätt!

"Men vi måste dubbelkontrollera sådant innan vi ger ut medicinen så det inte blir något fel."

Det enda den fucking personalen höll på att göra var ett stort jävla fel med Theos dosering så han inte blir av med sin öroninflammation! Lita på en doktor som inte ens undersökt mitt barn ... Dumförklarar doktorn vi träffade och skita stort stycke i vad vi föräldrar anser,

Hur faan kan det bara få lov att gå till så här (?!)

Kommentarer
Postat av: Mama Mad

Apoteket och läkare i nötskal!! Helt sinnes att dem är så snurriga och klyddiga! jag fick en medicin ustkriven som GRAVIDA ABSOLUT INTE SKA TA! Sjukt!!



Allt är bra med oss..Vi är back nu! Ny dator, nya tag..=)

2008-11-07 @ 23:55:24
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0