BENSINSKATTEN

Fick precis detta mejlat till mig, men för att nå så många som möjligt så skriver jag det här!
- LÄS IGENOM DET!

"
Hej !
Någon hörde en intervju med vår statsminister.I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!  Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.
- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset. Nu får det vara nog! Dags att protestera.

Skicka vidare till vänner och bekanta. Bensinskatteuppror !!! 8 av 10 resor görs med bil. Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt. När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre. Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.

Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året. När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt. En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent. Listan fylls på riktigt fort! 

Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn
 
http://www.bensinskatteuppror.se    (kan du inte klicka på länken kopiera den istället o klistra in i din webläsare) 
och vidarebefordra sedan detta mail till dina kompisar ! 
"

- När jag var därinne hade 1.650 000 svenskar skrivit på!

Kommentarer
Postat av: cecilia

aah! folk brukar buss ringa mig -.-

2008-05-06 @ 22:30:54
URL: http://cilaa.blogg.se
Postat av: Johan

okej. men du har aldrig tänkt varför det finns skatt på bensin? bilavgaser leder till ökad växthuseffekt, precis samma som trängselskatt som de har i de flesta större städer. lika bra att vara nöjd att det finns bensin kvar än. :)

2008-05-06 @ 22:32:28
Postat av: ginis

Men johan, synd att du inte lämnade någon mejl eller dylikt för du kommer säkert aldrig att se detta ändå! :p Jag förstår att skatten är hög på grund av det, men när statsministern står och säger att skatten är så hög på grund av att ingen klagar, då måste det finnas en möjlighet att backa bensinpriset utan att det tar på pengarna som går till att försöka stoppa utsläppen? Så tog jag det han sa iallafall :)

2008-05-06 @ 22:40:09
URL: http://ginis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0