Vill du ha något gjort

- så gör det själv FÖR FAN!

Jag är en sån människa som tänker; lika bra att jag gör det själv så vet jag om att det blir rätt gjort. Och så tänker jag inom allt, på arbetet eller i hemmet eller var jag nu ska göra något speciellt. Men sen ibland, så tänker man den där dumma tanken; jaa men han/hon kan göra det, för jag pallar inte idag. Och i 99 fall utav 100 så får man äta upp den där dumma tanken igen.

PRECIS SOM IGÅR! Jag tvättade juh igår, skulle vara klar runt 19:00-19:30 - lite lagom. Men som sagt var jag inte speciellt motiverad till det, så kommentaren slank juh ur en till älsklingen; - Älskling, kan du gå ner och ta ut tvätten från tvättmaskinen och lägga det i torktumlaren? Klart han kunde, och han gjorde det också, skönt tyckte jag :) Sen hade vi Connie här på kvällen och efter att hon gått så fick vi mer besök så det blev inte att Michael, lata jaaag (; - hämtade upp tvätten förrän vid 22:00, men det gjorde inte så mycket juh, jag skulle bara ha ett lakan ur den maskinen och det går juh fort att bädda.

Michael kommer upp med tvätten och jag går dit för att ta lakanet, vått? Allt var blött..... Jag bara kände det; - VARFÖR gjorde jag det inte bara själv? Varföööööör? Så det var bara att kånka ner tvätten igen, som var blöt och alltså ännu tyngre, och lägga det i torktumlaren igen och sitta och vänta på det ytterligare en timme.

Tror ni jag var på krigsstigen eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0