Uppmärksamhets beroende ?

Jag ska inte sitta och ljuga och säga att man bloggar enbart för bloggandets skull, även om man tycker om att skriva och gör det regelbundet varje dag, så är det väl inget kul om inte en enda läser den?

På något vis
är man ändå beroende av att någon läser det man skriver, att iallafall en annan människa har uppmärksammat ens text. Uppmärksamhets beroende ? Svar ja, jag säger som Calle Schulman sa om bögar - att det lever en bög i alla killar mer eller mindre - jag tror att hur blyg och tyst en människa än är, så är vi alla mer eller mindre uppmärksamhets beroende på något sätt.

Sen att vissa är det mer än andra är en helt annan sak, till exempel den här bloggen; haterz - har sett de här två små tjejerna i ett x antal större bloggar där de kommenterar med "din morsa" och "fuck dig" och blaha blaha, de två är ett praktexempel på uppmärksamhets beroende. De skriver endast för att göra folk sura för att de ska få så många besökare som möjligt, men är det lönt att skriva då?

I deras fall skulle jag skriva att de bloggar för 5% och letar uppmärksamhet för 95% - jag antar juh att de vill skriva lite iallafall - tur att inte alla är så, hade varit sjukt jobbigt :/ .. De flesta bloggar nog för 80-90%, det är självklart att lite uppmärksamhet vill alla ha, varför sitter man annars här ute och skriver?

Då hade man suttit i sängen med sin lilla dagbok med hänglås på.image85
Fast det hade kanske inte varit lika kul?




Kommentarer
Postat av: joanna

Jag läser din blogg, så du har iaf minst EN trogen läsare hjärtat ;)

2008-03-22 @ 11:05:33
URL: http://revyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0