Theo - 4 månader :)

Aawe, våran kille är stor pojke idaag! :) 4 månader, vart tar tiden vägen? Han börjar bli så stor nu, nu får han börja äta vanlig mat, vilket är kul men samtidigt lite läskigt för han har juh inte kunnat äta det innan. Han blir mer och mer självständig varje dag, vill göra saker själv, han vill sitta själv - vilket han inte kan så det får han inte ;p Han vill jättegärna krypa iväg men han har inte riktigt greppat det där med att hålla huvudet uppe samtidigt som man står på alla fyra, men han blir bätte och bättre :)

När han var 3 månader och 11 dagar så kunde han både vända sig både från rygg-mage och mage-rygg. För 2 veckor sedan var han 65 cm lång och vägde 6920 gram :) Får se i övermorgon när vi ska till Elaka Tanten vad hon mäter honom till, det är rätt komiskt för hon mäter inte honom ordentligt, hon mäter honom när hans knän är böjda. Och jag fick mitt bevis när vi var inne på Barn i Ystad då dem mätte honom, ordentligt, och han var 65 cm, då hade Elaka Tanten mätt honom till 61cm  bara en vecka tidigare, så bad sköterskan fylla i det i hans BVC-bok, så det ska bli spännande att se vad hon säger på Onsdag när vi kommer ner där.

Det var likadant när vi skrev in oss på BVC, då hade sköterskan på BB mätt honom till 53 cm, och vi skrev in oss ungefär 10 dagar efter att han föddes, då var han fortfarande 53, jag bara; Va? Men det kan inte stämma, för det var han inne på BB juh? Neej sa Elaka Tanten, dem kan inte mäta därinne, de skriver mest bara en längd bara för att skriva något, de bryr sig inte, bara jaha? Det lät juh lagom mysko tyckte jag, för jag hade juh sett sköterskan mäta honom och jag såg att det var rätt, men men, hon är juh utbildad Barn-någonting så hon vet väl bäst. Det var inte förrän när han var TRE VECKOR - då hade han vuxit en heeel cm, jag vidhåller att hon är puckad. Jag litar fan mer på Ystad lasarett än henne, får se vad hon ska säga nu när hon ska mäta honom, ååh vad jag ska njuta!

Hon kommer juh till 100% skylla på att hans huvud måste ha legat för långt ner och inte intill kanten högst upp, men det kan hon fet-glömma för det var jag som stod och höll fast hans huvud uppe vid kanten, ååh kan det inte vara onsdag idaaag :)

Ajaa,
det kvittar vad hon säger, för vem som helst kan använda sina ögon och se att han har vuxit mer än 8 cm på längden sen han föddes, puckotant!

image70
THEO 30 NOVEMBER                                  THEO 9 MARS

Kommentarer
Postat av: A

Nämen oj vilken sötnos =)
Svar från min blogg: Min son har fått diagnos på högfungerande autism, så det är ingen farlig sjukdom. Tack för att du frågade.. Ha en fin dag =)

2008-03-10 @ 18:05:37
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: A

Oj då..... Det var inte lite mediciner det..Jobbigt. Vad är det för fel på honom?
Jag har själv kämpat för min sons diagnos i tio år nu.... Han är sexton år nu. Så fast det är en negativ diagnos är jag glad för nu får vi hjälp. Kram

2008-03-10 @ 22:20:53
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0